ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ویوز چیست؟

1402/10/10 0

ارز ویوز (WAVES) به عنوان یک پلتفرم اختصاصی برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود. رمزارز ویوز را برای برطرف کردن برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که در ارز دیجیتال وجود دارند، ایجاد کردند. همه معامله‌گران می‌توانند از این ارز دیجیتال برای ایجاد توکن‌های سفارشی خودشان استفاده کنند.امروزه ارز ویوز بین معامله‌گران محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی این موضوع که ویوز چیست؟ چه تاریخچه، مزایا و معایبی دارد، می‌پردازیم.

ویوز چیست؟

ویوز (Waves) یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز است که هر کسی از آن برای ساخت توکن‌های سفارشی خود می‌تواند استفاده کند. این پلتفرم شامل یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که کوین جدید ساخته‌شده خود را می‌توان در آن با دیگر توکن‌های پلتفرم ویوز مبادله کرد. همچنین این پلتفرم از ایده «کوین‌های رنگارنگ» (Colored Coins) و همچنین توکن‌های سفارشی بلاک چین NXT تاثیر گرفته و درواقع رویکرد تکامل یافته‌ و منعطف‌تری از چشم‌انداز بلاک چین NXT ارائه داده است. در واقع بلاک چین ویوز، توکنیزه کردن و مبادله هر نوع دارایی را در قالب توکن ممکن می‌سازد. ویژگی که ویوز را نسبت به پلتفرم‌های دیگر مانند اتریوم متمایز کرده، ساده‌سازی آن است. قابلیت‌هایی که در اتریوم نوشته شده است، با نصب پلاگین‌هایی در ویوز قابل دسترسی است. از طرفی هدفی که ویوز دنبال می‌کند، انتقال پول‌های فیات و تأمین مالی جمعی بر روی بلاک چین است. براساس سایت ویوز، این پلتفرم برای سه گروه از افراد مناسب است و امکانات ویژه‌ای در اختیار هر دسته قرار می‌دهد:
• توسعه‌دهندگان: وجود ویژگی‌های نظیر ظرفیت پذیرش بالای شبکه، تأخیر زمانی کم و کارمزد‌های پایین تراکنش
• تریدرها: امکان ذخیره امن دارایی در کلاینت سبک‌ و در عین حال مبادله‌ سریع آن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز تعبیه شده
• سازمان‌ها: امکان ارائه توکن بلاک چین مخصوص برای آغاز یک کسب‌وکار از تأمین مالی جمعی گرفته تا رای‌گیری و برنامه‌های وفاداری مشتریان

تاریخچه و بنیانگذاران ارز ویوز (waves):

در دسامبر ۲۰۱۸، ارزش بازار ارز waves بیش از ۱۷۸ میلیون دلار بود که از رقم ۱.۷ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۱۷ کمتر بود. مقدار توکن های در گردش به ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ WAVES محدود شده است. ICO  ویوز از آوریل تا می  ۲۰۱۶ برگزار شد و ۱۶.۴ میلیون دلار در این فرایند جمع آوری شد. در سال ۲۰۱۸، تیم Waves قابلیت قرارداد هوشمند را به شبکه اصلی ویوز اضافه کرد و به اشخاص ثالث امکان ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dapps) را داد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۹، تیم پشتیبان پلتفرم، شروع به بازاریابی برای مؤسسات کرد. بنیانگذار اصلی ویوز، دانشمند اوکراینی، الکساندر ایوانوف (ساشا ایوانوف) است. قبل از ایجاد Waves، ایوانوف در فضای ارزهای دیجیتال فعال بوده و صرافی Coinomat و سایت نمایه سازی Cooleindex را منتشر کرد. البته صرافی وی خیلی زود از بین رفت. او همچنین نسخه اولیه یک استیبل کوین به نام CoinoUSD را ایجاد کرد که به دلار آمریکا گره خورده بود. ایوانوف به طور علنی Waves ویوز را تبلیغ می کند و مصاحبه های مکرری در مورد این پلتفرم و روندهای توسعه آن در صنعت بلاک چین انجام می دهد. Waves اکنون بیش از ۱۸۰ نفر را در مکان هایی از جمله مسکو و سوئیس استخدام کرده است.

نتیجه گیری:

قصد ما بر این بود تا با جمع آوری اطلاعات در زمینه ی رمزارز و پلتفرم Waves شما را با زوایای مختلف آنها آشنا کنیم. همان طور که در بخش های مختلف مطلب، ارائه شد، پلتفرم و ارز مخصوص ویوز می توانند از جهات مختلف به گروه های مختلف افراد خدمات ارائه دهند و همین موضوع می تواند ویوز را به یک پلتفرم و کوین محبوب تبدیل کند.
 

لینک های مفید
بالا