ارز دیجیتال

طراحی سایت با استفاده از وب فلو webflow چیست؟

1402/08/13 0

وبفلو یک پلتفرم SaaS است. وبفلو این امکان را به طراح سایت می‌دهد تا با قابلیت Drag & Drop وبسایت را طراحی کند. از این رو برای طراحانی که به دنبال ابزاری هستند که نیاز به دانش برنامه‌نویسی بالایی نداشته باشد، بسیار مناسب است.
تفاوت اصلی بین Webflow و سایر سازندگان وب سایت مبتنی بر سرویس (SaaS) مانند Squarespace و Wix در این است که Webflow به طراح امکان دسترسی به کد منبع وبسایت را می‌دهد. به عبارت دیگر، Webflow با فراهم کردن یک محیط بصری به طراحی سایت کمک می‌کند تا کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت وبسایت را تولید کند.

بررسی اجمالی:

بررسی webflow:

Webflow یک سازنده وب سایت با کاربرد آسان است که یک ابزار طراحی وب بصری برای ایجاد وب سایت به شما ارائه می دهد.
یک نرم افزار میزبانی است، به این معنی که شما از این نرم افزار به عنوان سرویس استفاده می کنید. با ارائه ویژگی های پولی، به روزرسانی و فروش خدمات میزبانی، درآمد کسب می کنید.
می توانید یک حساب Webflow ایجاد کرده و آن را به نام دامنه خود متصل کنید. همچنین می توانید وب سایت خود را بارگیری کرده و در هر سیستم عامل هاستینگ دیگری میزبانی کنید.
اکنون که در مورد هر دو سیستم عامل صحبت کردیم. بیایید ببینیم که آن ها چگونه در برابر یکدیگر قرار می گیرند.

مزایا و معایب:

مزایای وب فلو:

• ویرایشگر صفحه وب فلو بسیار قدرتمند است. از این رو طراحان از کار با آن لذت می‌برند.
• وب فلو تمام آن چیزی را که برای طراحی و ساخت وبسایت ساده نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. تمام امکانات در هسته وب فلو وجود دارد و نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای نیست.
• وبسایتی که با وب فلو ساخته شده باشد، از نظر عملکردی بهتر از وردپرس است. برای بهبود عملکرد وبسایت در وردپرس نیاز است تا به صورت دستی آن را تنظیم کرد.

معایب وب فلو:

• همانطور که گفته شد برای کار با وب فلو نیاز به آشنایی با اصول اولیه HTML و CSS است. 
• در وب فلو بر خلاف وردپرس امکان نصب افزونه‌های مختلف در سایت وجود ندارد.
• وب فلو بر خلاف وردپرس با سایر ابزارهای مرتبط با وبسایت ادغام نمی‌شود.
• به طور کلی ساخت وبسایت با وب فلو  پرهزینه‌تر از وردپرس است.

تجارت الکترونیکی با وب فلو:   

طراحی سایت با استفاده از وب فلو باعث می‌شود کنترل کاملی بر طراحی وب سایت، فروش محصولات و کسب و کار خود داشته باشید. از صفحه محصول گرفته تا صفحه تسویه حساب، می‌توان هر صفحه را کاملاً سفارشی سازی کرد.
برخلاف برخی دیگر از سازندگان وب سایت، صفحه پرداخت می‌تواند کاملاً با بخش‌های دیگر وب سایت مطابقت داشته باشد، بنابراین همه چیز به صورت یکپارچه جریان می‌یابد و بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود خواهید داد. 
شما همچنین می‌توانید ایمیل‌های معاملاتی که برای تأیید خرید آن‌ها به مشتریان ارسال می‌شود را سفارشی کنید، تا مطمئن شوید ۱۰۰٪ از برند تجاری شما برخوردار است.  
مشتریان می‌توانند هزینه محصولات خود را با همه روش‌های رایج پرداخت از جمله Stripe ،Apple Pay ،Google Pay و PayPal پرداخت کنند و قوانین حمل و نقل، مکان حمل و نقل و نحوه ارسال محصولات خود را تعیین و انتخاب کنید.
داشبورد مدیریت سفارش به راحتی قابل استفاده است و پس از آماده شدن برای ارسال سفارشات می‌توانید با استفاده از یکپارچه سازی  Zapier سریع و آسان برچسب‌های حمل و نقل خود را چاپ کنید.  

ویژگی‌های ابزار طراحی Webflow:

وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل کامل   HTML5، CSS3 و JavaScript را در اختیار داشته باشید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از سازنده صفحه بصری برای ایجاد دقیقاً همان چیزی که نیاز دارید استفاده کنید. پس از ایجاد وب سایت کامل، می‌توانید مستقیماً در وب منتشر کنید یا کد را بارگیری کرده و به توسعه دهندگان خود منتقل کنید.
سازنده صفحه از رابط «کشیدن و رها کردن» استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید با یک بوم خالی شروع کنید و به سادگی هر عنصری مانند: فیلم‌های پس زمینه، sliders، برگه‌ها و تصاویر را به هر کجا که می‌خواهید بکشید و رها کنید. می‌توانید ساختار صفحه وب سایت خود را در navigator مشاهده کرده و تنها با چند کلیک عناصر مورد نیاز خود را از نو بسازید.
همه صفحات و عناصر طراحی ریسپانسیو دارند و شما می‌توانید برای هر دستگاهی طرح‌بندی را تنظیم و پیش نمایش کنید، بنابراین مطمئن باشید هر کسی که از وب سایت شما بازدید می‌کند، بدون توجه به نوع دستگاهی که استفاده می‌کند، بهترین تجربه کاربری را خواهد داشت.
برخلاف برخی دیگر از سازندگان وب سایت، شما کنترل کاملی بر تایپوگرافی خود دارید. می‌توانید از هر فونتی که می‌خواهید استفاده کنید و همه موارد مربوط به آن را از ارتفاع خط گرفته تا ردیابی کاملاً شخصی سازی نمایید.
همچنین وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ وب سایت خود را فقط با یک کلیک انتخاب کنید و از انسجام کامل آن در صفحات خود اطمینان حاصل نمایید. 

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی داشتیم طراحی سایت با استفاده از وبفلو را برای شما شرح دهیم. طراحی یک سایت حرفه ای و بی نقص کار آسانی نیست. اول از همه، طراحی یک وب سایت حرفه ای و شیک، نیاز به خلاقیت و بینش هنری دارد. اما باید بدانید که افراد زیادی هستند که با وجود داشتن این الزامات، در طراحی سایت موفق نیستند. بهترین وب سایت ها تنها با داشتن خلاقیت به دست نمی آیند. شما باید بتوانید از بهترین ابزارهای طراحی سایت به درستی استفاده کنید. حتی گاهی اوقات باید از ترکیب چند ابزار برای رسیدن به طرح مورد نظر خود استفاده کنید.
 

لینک های مفید
بالا