ارز دیجیتال

آنچه باید درمورد شت کوین ها دانست، آیا ارزش خرید دارند؟

1403/01/15 0

شت کوین اصطلاحاتی به شمار می ایند که درچند سال اخیر در میان معامله گران و سرمایه گذاران رایج شده است. برای اشاره به این دسته از ارزهای دیجیتال که بدون هیچ گونه هدف یا نوآوری خاصی ایجاد شده اند، از اصطلاح شت کوین استفاده میشود. در واقع برای بی ارزش بودن پروژه های مختلف در بازار ارزدیجیتال اجرا شده است. معمولا عرضه کنندگان شت کوین ها هویتشان مشخص نیست، و همین سبب شده است که کاربران نمیتوانند درباره ارزدیجتال مورد نظر به اطلاعات خاصی دسترسی پیدا کنند. شت کوین ها هیچ هدف خاصی را دنبال نمیکنند و حجم نقدینگی در آنها بسیار کم میباشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد شت کوین ها اطلاعات به دست آورید.

شت کوین بخریم یا نخریم!؟

شت کوین ها، ارزهایی با ویژگی های بسیار زیادی هستند که ممکن است باب میل همه افراد نباشند، اما باید بدانید که گاهی همین ارزهای بی ارزش باعث سود زیادی مشوند. خرید شت کوین با اینکه ریسک بزرگی به حساب می اید، اما میتواند مزایایی برای افراد داشته باشد که در زیر به چند نمونه از مزایای شت کوین اشاره کردیم.

مزایای شت کوین:

•    معمولا قیمت های کمی دارند.
•    پتانسیل اینکه رشد زیادی داشته باشند را دارا هستند.
•    تنوع سرمایه گذاری در اینگونه ارزها بیشتر هست.

در این قسمت از مقاله به بررسی معایب شت کوین ها میپردازیم با ما همراه باشید.
•    نوسانات زیادی دارند: قیمت شت کوین ها میتواند در یک دوره خیلی کوتاه تغیرات زیادی را به خود ببیند، همین سبب میشود که فرد سرمایه خود را از دست بدهد.
•    عدم پایداری: شت کوین ها هنوز در حال توسعه هستند و در آینده ممکن هست تغیراتی داشته باشند و همین باعث میشود ریسک سرمایه گذاری افزایش یابد.
•    ریسک سرقت: با وجود امنیت بالای بلاکچین، همچنان شت کوین ها در معرض سرقت هستند. هکرها میتوانند به کیف پول دیجیتال سرمایه گذاران نفوذ کنند و شت کوین های انهارا بهد حساب های خود واریز کنند.

معرفی چند شت کوین برای نوسان گیری 

1.    فلوکی اینو: یک شت کوین جدید است با الهام گرفتن از شیبا اینوی ایلان ماسک، ساخته شده است. و در چند ماه اخیر این شت کوین رشد چشمگیری داشته است. فلوکی اینو دارای یک جامعه فعال و متحد است که به توسعه و تبلیغات کمک بسیاری میکند.
2.    بیبی دوج: یک شت کوین دیگر از تلفیق داگکوین و ایلان ماسک نام گرفته است. این شت کوین با داشتن طرفداری گسترده و جامعه متحد، پتانسیل بالایی برای رشد را دارا میباشد. بیبی دوج نیز داری مکانیزم توکن سوزی هست که باعث میشود تعداد سکه ها در گردش کم شود و قیمت ان افزایش یابد.
3.    سیف مون: شت کوینی دیگر که از تلفیق داگکوین و شیبا اینو ساخته شده است. این شت کوین همانند بیبی دوج دارای مکانیزم توکن سوزی هست که در بالا به آن اشاره کردیم. سیف مون علاوه بر توکن سوزی به صاحبان سکه یک درصد از هرمعامله را به عنوان پاداش میدهد.
سخن پایانی
در این مقاله ما به مزایا، معایب شت کوین و انچه که باید درمورد شت کوین بدانید و... را به شما توضیح دادیم. در چند سال اخیر شت کوین ها رشد قیمتی بی سابقه ای داشته اند به عنوان مثال دوج کوین رشد چند هزار درصدی داشت و افرادی که در این ارز سرمایه گذاری کرده بودن سود زیادی به دست اوردند. ولی همچنان  شت کوین ها هیچ هدف مشخصی را دنبال نکرده و ارزش های پایینی دارند و تریدر ها از این شت کوین ها برای کسب سود در معاملات روزانه خود نوسانات میگیرند که کاربران عادی بدون داشتن دانش لازم در نوسانات گیری ضرر های هنگفتی به خود وارد کرده و سرمایه خود را از دست میدهند. بهترین کار قبل از اقدام به خرید شت کوین، تحقیق روی آن است، قطعا حمایت افراد مشهور میتواند باعث افزایش قیمت یک توکن بی ارزش شود.

لینک های مفید
بالا