ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر چیست؟

1401/04/22 10

معرفی تتر و کاربرد آن

امروزه بازار ارزهای دیجیتال افزایش گسترده ای پیدا کرده و تعداد زیادی از کاربران اقدام به خرید تتر و فروش تتر کرده اند. در این پست قصد داریم شما را با این استیبل کوین بیشتر آشنا کرده تا یک شناخت کلی از آن داشته باشید.ارز دیجیتال تتر در بین استیبل کوین ها محبوب‌ترین استیبل کوین شناخته شده و کارایی بسیار زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال دارد.

می‌دانیم که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. برای ثابت ماندن دارایی در بامپ و دامپ شدید استبل کوین هایی راه اندازی شدند که در برابراین نوسانات از دارایی های شما محافظت کرده و باعث ثابت ماندن دارایی ها می‌شوند.در کل استیبل کوین ها برای مقابله با نوسان ذاتی در قیمت ارزهای دیجیتال طراحی شده اند.

تتر(Tether) چیست؟

استیبل کوین تتر با واحد اختصاریUSDT   یک ارز دیجیتال ثابت وبا قیمت پایداراست، که هم می‌توان به عنوان دلار دیجیتالی انتقال داد وهم به وسیله آن از دارایی در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت کرد. قیمت تتر همیشه ثابت است و ارزش آن با دلار آمریکا برابراست. تتر در جولای سال 2014 با اسم Realcoin  راه اندازی شد. اولین توکن ارزدیجیتال لایه دوم با پلتفرم Omni بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شد و به Usttether تغییر نام داد. ودر نهایت تتر با اسم USDT به فعالیت خودش ادامه داد. این توکن در آپدیت های بعدی خودش بلاک چین های اتریوم، الگوراند، ترون ایاس و Omg را به پلتفرم خودش اضافه کرد. با استفاده از این شبکه های میشه بعد از خرید تتر از صرافی یا فروش تتر به صرافی ها برای انتقال استفاده کرد.

کاربرد تتر:

تتر به عنوان یک استیبل کوین با ارزش قیمتی ثابت برای محافظت از دارایی ها در برابر نوسانات کارایی داره و با این کار از کم شدن ارزش دارایی جلوگیری می کنه. همچنین با استفاده از خرید تتر میشه سایر ارز های دیجیتال را خرید و در زمان فروش ارز دیجیتال میشه همان ارز را به تتر تبدیل کرد تا هم ارزش آن حفظ بشه و هم با فروش تتر سودی که کسب کرده بودن رو میتونین بردارین. برای خرید تتر یا فروش تتر میتونین از صرافی های ایرانی استفاده کنین و با کارت اعتباری خودتون اقدام به خرید و فروش تتر کنین یکی از بهترین صرافی ایرانی که برای خرید و فروش تتر و یا سایر ارز های دیجیتال هست، صرافی اینانس هست که میتونی از این صرافی خرید و فروش کنین.

مزایای ارز دیجیتال تتر کدامند؟

مزایای ارز دیجیتال تتر

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر دارای مزایا و معایب زیادی هست و شما با خرید این رمز ارز می تونین از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از آموزش خرید و فروش تتر، برخی از مزایای ارز دیجیتال USDT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مزایا اشنایی داشته باشین و بهترین تصمیم رو  بگیرین.

• ذخیره سود معامله

همونطور که قبلا گفتیم چون قیمت USDT همیشه یک دلار بوده، پس تتر این مزیت رو داره که وقتی شما یک معامله سود ده انجام دادین و سود خوبی از خرید اون رمز ارز کردین، بتونین با فروش اون رمز ارز و خرید ارز USDT، سرمایه خودتون رو به Tether تبدیل کرده و از اونجایی که تتر نوسان خاصی نداره با پایین اومدن قیمت رمز ارزها، سرمایه شما از این نوسانات در امان خواهد موند.

در اصل یکی از مزایای ارز دیجیتال تتر این هست که در حاشیه بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. بعضی وقت ها بهترین زمان برای معامله هیچ وقت هست. به عبارت دیگه گاهی نباید هیچ معامله ای انجام بدین و ارزهای دیجیتال خودتون رو به تتر تبدیل کنین و منتظر بهترین موقعیت برای ورود باشین.

• سرعت انتقال بالا

مزیت خوب دیگه تتر اینه که سرعت انتقال بالایی داره پس معاملاتتون خیلی سریع انجام میشن و بخواین سرمایه تون رو انتقال بدین با Tether سریع میتونید این کار رو بکنید. برعکس اگه بخواین سرمایه خودتون رو با صرافی ها انتقال بدین یک تا چهار روز کاری زمان خواهد برد یا در بانک ها شب ها و تایم تعطیلات شما دسترسی به سرمایه خودتون ندارین ولی تتر اینگونه نیست و همیشه به سرمایه خودتون دسترسی دارین و سریع هم میتونین انتقالش بدین و در همه صرافی های معتبر رمز ارز دنیا میتونید راحت اقدام به فروش تتر های خودتون بکنید.

یکی از مزایای ارز دیجیتال USDT که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و منحصر به فرد بشه این هست که زمان انجام تراکنش ها پایین هست. بهتره بدونین واریز و برداشت دلار به شکل معمولی از صرافی های سنتی وقت گیر هست و به طور میانگین بین 1 تا 4 روز زمان می بره، در حالی که ارز دیجیتال USDT تراکنش ها رو در چند دقیقه انجام میده.

• پشتیبانی بالای والت ها

مزیت خوب دیگه این رمز ارز اینه که تقریبا خیلی از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری از این توکن پشتیبانی میکنن و شما میتونید در اکثر کیف پول ها اونو ذخیره کنید.

• انتقال راحت آن 

یکی دیگه از مزیت های USDT اینه که میتونید اونو به هر کجای دنیا که خواستین به راحتی انتقال بدین و حتی با فروش تتر به سایت های خارجی بتونین از همون سایت ها خرید کنین.

• خرید تتر trc20 و کارمزد بسیار پایین 

یکی از بهترین مزیت های تتر برای معامله گرها اینه که کارمزد تراکنش ها و هزینه انتقال پول با خرید تتر trc20 بسیار پایین هستش در حالی که انتقالات سوئیفت (SWIFT) که شبکه ای برای انتقال پول در سطح جهانیست هزینه های بسیار بالاتری داره. پس خرید USDT و انتقالش بسیار به صرفه تر هستش.

انتقال ارز دیجیتال تتر و هزینه تراکنش‌ها

هنگام انتقال تتر از یک کیف پول به کیف پول دیگر، باید توجه کنید که حتما پروتکل آن‌ها یکی باشد. به عنوان مثال، پروتکل ERC20 پروتکلی است که توسط آن انتقال رمزارزها در شبکه اتریوم انجام می‌شود. اگر تتر شما در شبکه اتریوم قرار دارد، تنها از این پروتکل و فقط به آدرس‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید تتر ارسال کنید.

بیشتربخوانید  شبکه های انتقال تتر

نتیجه‌گیری

ارز دیجیتال تتر، یکی از کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این رمزارز برای ایجاد پلی بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال ایجاد شده و همواره ارزش آن برابر با یک دلار است. برخلاف وجود دغدغه‌هایی مبنی بر عدم ذخیره مقدار دلاری کافی به عنوان پشتوانه، سرمایه‌گذاران همچنان از تتر در معاملات خود استفاده می‌کنند. دلیل این امر، مزایای زیاد استفاده از چنین رمزارزی در معاملات است.

لینک های مفید
بالا