ارز دیجیتال

تتر در ده سال آینده در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت؟

1403/02/12 0

همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله قصد داریم تا کمی درباره وضعیت کنونی تتر و جایگاه ارز دیجیتال تتر یا بهتر بگویم استیبل کوین تتر  در ده سال آینده و مقایسه آن با شرایط کنونی و گذشته این رمزارز، صحبت خواهیم کرد و همچنین به ویژگی های تتر در میان ارزهای دیجیتال نیز میپردازیم. به طور کلی تتر به عنوان یک استیبل کوین که به آن USDT نیز گفته میشود که هدف از ایجاد و خلق آن این بود که یک زمینه مناسب و راحت برای تبادلات ارزی و نقل و انتقالات همتا به همتا و فیات به فیات برای معامله گران و سرمایه گذاران فراهم کند. اگر مایل هستید تا در این مورد اطلاعات موثر و مهمی را کسب کنید پس مارا تا پایان مقاله دنبال کنید.

تتر

تتر (USDT) چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال برابر با دلار آمریکا است که توسط شرکت تتر لیمیتد (Tether limited) در سال ۲۰۱۴ ساخت و عرضه شد. این شرکت مدعی شده که هر واحد USDT با دلار آمریکا جفت شده و به ازای هر واحد از این ارز، یک دلار را در خزانه خود ذخیره می‌کند. به زبان ساده، شرکت تتر لیمیتد به این طوری عمل می‌کند که در ازای پرداخت هر یک دلار آمریکا از طرف اشخاص، یک تتر ثبت می‌کند. بهتر است بدانید که بنیاد Tether Limited و صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس (Bitfinex)، تمامی آنها زیرشاخه های شرکت iFinex میباشند. در واقع این شرکت در سال ۲۰۱۴ ارز دیجیتال تتر را ابتدا با نام Realcoin به بازار عرضه کرد و پس از مدتی نام آن را به تتر تغییر داد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در هنگ‌کنگ مشغول به کار میباشد و اکثر تیم مدیریتی Tether از جمله مدیرعامل، مدیر ارشد استراتژی و مشاور عمومی آن، با صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس مشترک میباشد.

 

آینده ارز دیجیتال تتر به چه عواملی بستگی دارد؟

همه ما  مطلع هستیم که آینده استیبل‌ کوین‌ها خصوصاً آینده تتر نامطلوب به نظر می‌رسد. با این حال، این کوین‌ها کماکان نقش اساسی در توسعه رمزارزها و به صورت کلی فناوری بلاکچین دارند. به صورت کلی آینده تتر به ۳ عامل اصلی بستگی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:
شفافیت مالی

صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

 فشار قانون‌گذاران

یکی از ‌خاصیت های کلیدی برای ماندگاری استیبل‌ کوین‌ها مولفه‌ی «شفافیت» میباشد که در حال حاضر Tether عاری از این ویژگی میباشد. پس از این به بعد بدون شک، انجام حسابرسی‌های واضح توسط یک فرد ثالث برای رشد عملکرد USDT و سایر استیبل‌ کوین‌ها، امری کلیدی و بسیار حائز اهمیت در آینده تتر میباشد. با توجه به اینکه بسیاری از کشورها در صدد راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود هستند، بعید به نظر می‌رسد که تتر با این شرایط فعلی، تاثیر خود بر بازار را در بلندمدت محفوظ دارند. با این حال مراحل قانونگذاری CBDC ها هم به کندی پیش می‌رود و تخمین این که چه مدتی این اصل مهم رخ می‌دهد، سخت میباشد.

تتر

نتیجه گیری:
در این بخش به صورت مفصل به بررسی وضعیت استیبل کوین تتر پرداختیم و گفتیم پشتوانه تتر دلار آمرکا قرار دارد و تتر یک استیبل کوین است و هدف آن در جهان معاملات ارزی از جمله بازار ارزهای دیجیتال چه بود. همچنین به عواملی که سبب رشد ارز دیجیتال تتر در آینده و موارد مربوط به حال حاضر و شرایط کنونی استیبل کوین تتر چیست.

 

لینک های مفید
بالا