ارز دیجیتال

پلن بی کیست

1402/04/01 0

پلن بی کیست؟
«پلن بی» (PlanB) یکی از معروف‌ترین تحلیلگران در حوزه ارزهای دیجیتال است که شهرت خود را بیشتر برای توسعه‌‌‌ی مدل‌های «انباشت به جریان» (Stock-to-Flow) بیت کوین و «انباشت به جریان ایکس» (S2FX) به دست آورده است. مدل انباشت به جریان نشان‌دهنده مقدار بیت کوینی است که سالانه در برابر عرضه کل 21 میلیون توکن وارد بازار می‌شود. صدور عرضه بیت کوین از پیش تعیین شده است و همین امر، جریان آن را به سادگی قابل پیش‌بینی می‌کند. در مدل انباشت به جریانِ پلن بی، فرض می‌شود که یک رابطه آماری مشخص بین انباشت، جریان و ارزش بازار وجود دارد. بر طبق این فرض به دلیل کاهش نسبت تعداد بیت کوین به بیت کوین‌های در جریان، قیمت بیت کوین به صورت تصاعدی در حال رشد است و این قیمت ممکن است حتی به یک میلیون دلار به ازای هر توکن هم برسد. این پیش‌بینی‌های جسورانه، پلن بی را به یکی از مطرح‌ترین تحلیلگران دنیای رمز ارزها تبدیل کرده است.

پلن بی کیست؟

همانطور که می‌دانید امروزه تعداد زیادی از مردم پس از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و انجام چند معامله، ادعای متخصص‌بودن و ماهربودن در این بازار می‌کنند. لازم به ذکر است که بیش‌ترین افرادی که در این دسته جای می‌گیرند همان افرادی هستند که از اوایل راه‌اندازی بیت کوین در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند ‌ یکی از مهم‌ترین این افراد که به واسطه تحلیل‌های دقیق و کاربردی در بازار کریپتو بسیار شناخته‌شده و محبوب است، خود را با نام مستعار پلن بی معرفی می‌کند. وی در هند متولد شده است و سابقه بسیار خوبی در حوزه حقوقی و امورمالی دارد. دقت داشته باشید که پلن بی سال‌ها قبل یعنی درست زمانی که مارکت کپ بیت کوین ۷۰ میلیارد دلار بود، مدل انباشت به بیت کوین را طراحی و راه‌اندازی کرد. امروزه این ارز بیش از ۹۰۰ میلیارد ارزش دارد و همچنان از مدل انباشت به بیت کوین استفاده می‌شود.

ارزش دارایی‌های PlanB :

ارزش خالص و دقیق دارایی‌های پلن‌ بی (PlanB) نامشخص است. در ماه مارس سال ۲۰۲۰، او در پادکست آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) حضور داشت و آن جا بیان کرد که بخشی از یک تیم سرمایه‌گذاری است که تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند. او همچنین فاش می‌کند که چگونه مدل انباشت به جریان (S2F) را ابداع کرده است. او می‌گوید این مدل در طول زمان دقیق‌تر می‌شود. پلن‌ بی (PlanB) عقیده دارد: حتی برای من، این موضوع که برای زمانی قیمت بیت کوین در پایین‌‌تر حد مدل انباشت به جریان باشد، همیشه کمی ناخوشایند است. از خود می‌پرسم آیا بیت کوین این قیمت را حفظ خواهد کرد؟ (مانند ماه مارچ سال ۲۰۱۹ زمانی که من مدل S2F را منتشر کردم، یا مارچ ۲۰۲۰ و شیوع کووید ۱۹، یا سپتامبر ۲۰۲۰ که قیمت بیت کوین در محدوده ۱۰ هزار دلاری گیر کرد) آیا این یک فرصت خرید دیگر است؟ یا در نهایت مدل انباشت به جریان از اعتبار خواهد افتاد؟ پلن‌ بی (PlanB) در پادکست تعدادی از کارآفرینان برجسته و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، از جمله پرستون پایش، اسکات ملکر، آنتونی پومپلیانو و رائول پال رئال‌ویژن حضور داشته است. کوین تلگراف این تحلیل‌گر و خالق مدل انباشت به جریان را به عنوان دهمین چهره برجسته در فضای بلاک چین در سال ۲۰۲۱ در کنار افرادی مانند چانگ پنگ ژائو، سرگئی نظروف، آندره کرونژ، بری سیلبرت، جسی پاول و گاوین وود معرفی کرد.

نتیجه گیری :
پلن بی خالق اصلی مدل انباشت به جریان بیت کوین است که در رسانه ها و فضاهای اجتماعی به Plan B معروف است. او به دلیل پیش بینی های دقیق خود در مورد قیمت بیت کوین دنبال کننده های زیادی در توییتر دارد. چالش پلن بی در حال حاضر این است که اگر بیت کوین تا پایان سال و یا حداکثر سه ماه اول سال 2022، به قیمت 100 هزار دلار نرسد، بسیار غافلگیر خواهد شد. چراکه اعتبار مدل های ارائه شده از دست خواهد رفت.
 

لینک های مفید
بالا