ارز دیجیتال

چرا تولید محتوا برای کسب و کار شما ضروری است و پنج روش برای بهبود محتوای کسب و کار

1403/01/20 0

یک استراتژی تولید محتوا قوی دیگر فقط برای کسب و کار شما خوب نیست. بدون محتوای عالی و حضور در اینترنت با رتبه بالا، کسب و کار شما عملا وجود ندارد. با تولید محتوای برای کسب و کارتان میتواند جنبه های مهمی از شهرت شرکت شما و هم عاملی حیاتی در دستیابی به اهداف تجاری آن به دست آورد. محتوای شما خوانندگان شما را آموزش می دهد، مخاطبان شما را درگیر می کند و شما را به عنوان یک منبع موضوعی معتبر معرفی می کند. اگر از قبل برای موفقیت در محتوا تنظیم نشده اید، در اینجا چند راه وجود دارد که به برند خود تغییر محتوای کسب و کار مورد نیاز خود را بدهید.

پنج روش برای اینکه بتوانید تولید محتوای کسب و کار خود را بهبود بدهید:

1. همه جا باشید و مفید باشید

دیگر نمی‌توانید فقط به ایمیل‌های مبتنی بر اشتراک هفتگی تکیه کنید. شرکت شما به یک استراتژی جامع نیاز دارد که چندین کانال را پل کند و همه زوایا را پوشش دهد. وب سایت شما باید وبلاگی داشته باشد که حداقل یک بار در هفته به طور منظم به روز شود. همچنین برای نشان دادن تخصص صنعت خود به مقالات و مطالعاتی که به خوبی تحقیق شده اند نیاز دارید. از داده ها و اینفوگرافیک ها برای نشان دادن نکات خود استفاده کنید. محتوای نوشتاری و تصاویر بصری خود را با ویدیوها، پادکست ها و وبینارها کامل کنید. و فقط از محتوای خود برای صحبت در مورد شرکت خود استفاده نکنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود خوانندگان مایل باشند به سایت شما بیایند. توصیه های عملی را ارائه دهید که خوانندگان شما بارها و بارها برای کمک به آنها مراجعه خواهند کرد. در صورت امکان و مناسب، اخبار به موقع را در نظر بگیرید که پیشنهادات شرکت شما را به رویدادهای جاری مرتبط می کند. این قطعات باید نشان دهند که چرا محصول یا خدمات شما بیشتر از همیشه مرتبط است.

2. مخاطب خود را پیدا کنید

قبل از اینکه خیلی به تولید محتوا بپردازید، به این فکر کنید که می خواهید برای چه کسی جذابیت داشته باشید. خوانندگان شما چه کسانی هستند و با غوطه ور شدن در محتوای شما چه چیزی می توانند به دست آورند؟ اگر راه‌حل فناوری B2B ارائه می‌دهید، شاید وبلاگ شما بتواند نکات کاربردی را برای صاحبان مشاغل کوچک ارائه دهد. اگر محصولات زیبایی می فروشید، شکایات رایج مراقبت از پوست را در نظر بگیرید و خود را به عنوان راه حل قرار دهید. هر محصولی که باشد، محتوای خود را به عنوان یک توصیه مفید در نظر بگیرید، نه تبلیغات. یافتن مخاطبان خود فقط به معنای شناخت جمعیت هدف شما نیست. همچنین به این معنی است که مشتریان بالقوه خود را در جایی که هستند ملاقات کنید. آیا باید در اینستاگرام حضور داشته باشید؟ تیک تاک؟ داغ ترین وبلاگ زیبایی جدید؟ مشخص کنید که کجا باید محتوای خود را منتشر کنید، به خصوص در رسانه های اجتماعی، بنابراین به احتمال زیاد خوانندگان شما با آن برخورد خواهند کرد.

3. راه حل های محتوای جدید را کاوش کنید

اگر در تصمیم گیری در مورد چگونگی برآوردن نیازهای محتوای کسب و کار خود احساس ضعف می کنید، ممکن است بخواهید به همکاری با یک ارائه دهنده راه حل های محتوا با تجربه فکر کنید. آنها می توانند با خدماتی مانند تهیه اسناد فنی و نرم افزاری و توسعه آموزش کارکنان و مشتریان کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا با راه حل های فناوری مقیاس پذیر یا انتقال به نوع جدیدی از سیستم مدیریت محتوا به شما کمک کنند. برخی از ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های تولید محتوا، مانند Contiem، می‌توانند تمام نیازهای محتوای شما را بررسی کنند و شما را در هر مرحله از اصلاح کل اکوسیستم محتوای خود راهنمایی کنند، چه در حال ایجاد، مدیریت یا ارائه محتوای با کیفیت برای موفقیت کسب‌وکار شما باشد. وقتی در تلاش برای جلب توجه هستید، ارائه‌دهنده مناسب می‌تواند به محتوای شما نگاهی دقیق بیندازد و بفهمد چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. و سپس آنها می توانند شما را در مسیر درست قرار دهند.

4. نتایج جستجوی خود را افزایش دهید

برای موفقیت واقعی در دنیای محتوا، باید در صدر بهینه سازی موتورهای جستجو باقی بمانید. افزونه‌هایی مانند Yoast SEO می‌توانند با کمک به شما در بهینه‌سازی توزیع کلمات کلیدی، ارزیابی خوانایی محتوای کسب و کار  و موارد دیگر، رتبه GoogleGOOG شما را +1.3% افزایش دهند. از تگ‌های alt و ابرداده‌ها عاقلانه استفاده کنید و مطمئن شوید که پیوندهای شما جاری هستند و به طور طبیعی در ساختار جمله جریان دارند. پیوندهای خود را به کلمات کلیدی مرتبط پین کنید، از پیوند بیش از حد خودداری کنید و پیوندها یا کلمات کلیدی را در جایی که معنی ندارند مجبور نکنید.
به طور خلاصه: فریب دادن موتورهای جستجو برای انجام مناقصه دیگر چندان آسان نیست. مهمترین چیز این است که محتوای شما مرتبط، جالب و به طور مرتب به روز شود. برای ترافیک و رتبه بندی بهینه، باید هفته ای دو تا چهار بار در سایت یا وبلاگ خود پست بگذارید. اما فقط زباله پست نکنید. محتوای خود را مناسب و آموزشی کنید تا خوانندگان شما به دنبال مطالب بیشتر باشند.

5. تجزیه و تحلیل و تکرار

هنگامی که محتوای کسب و کار  خود را راه‌اندازی کردید، به سیستمی برای ردیابی اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست نیاز دارید. کدام کانال‌ها و انواع پست‌ها عملکرد خوبی دارند و می‌توانید زمان کمتری را در آن‌ها صرف کنید؟ مجموعه ای از ابزارها و نکات برای اندازه گیری تعامل و اثربخشی محتوا در دسترس است. از گوگل آنالیتیکس و سایر خدمات استفاده کنید تا معیارهای خود را زیر نظر داشته باشید. شما باید نه تنها بر تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، بلکه چه کسانی هستند و چه مدت می مانند. همچنین باید توجه داشته باشید که چه تعداد بازدید واقعاً به تبدیل تبدیل می شوند. تعداد افرادی را که محتوای شما را به اندازه کافی دوست دارند تا با حلقه خود به اشتراک بگذارند، پیگیری کنید. علاوه بر این، در نظر بگیرید که چه کسی نه تنها محتوای شما را بخواند، بلکه برای اشتراک در به‌روزرسانی‌ها انتخاب می‌کند. در نهایت، به هزینه های خود نگاه کنید و بفهمید که در چه چیزی باید کاهش یا سرمایه گذاری بیشتری کنید.
نتیجه
محتوای عالی یک نیاز را برآورده می کند لازم به ذکر است که مهمترین مؤلفه یک استراتژی محتوای خوب مفید بودن است. مشتریان شما محتوای کسب و کار شما را نمی خوانند زیرا می خواهند در آن تبلیغ شوند. آنها به شما مراجعه می کنند زیرا معتقدند محتوای شما چیزی برای ارائه به آنها دارد. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود یک محتوای عالی را به خاطر بسپارید یا بخواهید آن را با دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارید. بهترین محتوا خواننده را متمرکز می کند و به شما به عنوان فردی که می تواند زندگی آنها را آسان تر کند، اعتماد ایجاد می کند. 
 

لینک های مفید
بالا