ارز دیجیتال

چرا سئو سایت مهم است؟

1402/09/28 0

در کسب و کارهای آنلاین اهمیت سئو سایت برای موتورهای جستجو غیر قابل انکار است. با گسترش کسب و کارهای دیجیتال این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است؛ به طوری که می توان سئو سایت را یک نیاز اساسی برای برد در بازار رقابت دیجیتال معرفی کرد. ضرورت توجه به سئو سایت چیست؟ در عصر حاضر، ورود هر کسب و کاری به دنیای اینترنت و موفقیت آن در این بستر، مستلزم آموزش در حوزه سئو یا بهره مندی از خدمات سئو سایت است. این موارد می توانند سایت را در جایگاهی برتر قرار دهد و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. از همین رو نباید اهمیت SEO را در رشد یک وب سایت نادیده گرفت.

چرا سئو مهم است؟

کلمۀ SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» است در واقع مجموعه‌ای از کارهاست که برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگلانجام می‌شود. سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما پیدا کند، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط  سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. در حقیقت سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند. اما چرا اینقدر مهم است؟ فرض کنید شما یک فروشگاه فروش قهوه دارید. روزانه نزدیک 1000 بار خرید انواع قهوه در گوگل سرچ می‌شود. یعنی 1000 مشتری دست به نقد که قصد خرید قهوه دارند و دنبال جایی برای خرید می‌گردند. قطعاً این 1000 نفر در همان صفحه اول یک فروشگاه خوب پبدا می‌کنند و خریدشان را انجام می‌دهد. درست مثل خود ما که معمولاً جواب سوالاتمان در همان نتایج اولیه هست و نیازی نیست به صفحات بعدی برویم. پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، در حقیقت شما 1000 مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.
بیایید یکبار دیگر کلی‌تر به ماجرا نگاه کنیم. سئوی سایت مهم و ضروری است چون:

چرا سئو مهم است؟

اکثر کاربران موتورهای جستجو (بیش از 70٪) به احتمال زیاد روی یکی از 5 نتیجه اول گوگل کلیک می‌‌کنند. برای اینکه بازدیدکنندگان سایت یا مشتریان فروشگاه آنلاین شما زیاد شود باید در یکی از نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید.چرا سئو مهم است
اگر تکنیک‌های سئو درست و اصولی اجرا شود، باعث بهبود تجربه کاربر و رضایت مخاطبان می‌شود.
وقتی کاربر در جواب جستجوهایش، سایت شما را در نتایج اولیه می‌بیند، به سایت شما بیشتر اعتماد می‌کند چون کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند
افرادی که مرتب دارند صفحات سایت شما را در جستجوهای گوگل می‌بینند، سایت شما را به عنوان یک مرجه می‌شناسند و احتمال دارد در مواقع لزوم شما را دررسانه‌های اجتماعی خود به دیگران معرفی کنند.
سئو می‌تواند شما را از رقبا جلو می‌اندازد. اگر وبسایت یک چیز را بفروشند، سایت سئو شده برای موتورهای جستجو به احتمال زیاد مشتریان بیشتر و فروش بیشتری خواهد داشت.
وبسایت شما در جستجوهای محلی رتبه خواهد گرفت و در منطقه خودتان هم رشد می‌کنید
درست است که سئو یک فرآیند زمانبر است، ولی کم هزینه است و نتیجه به شدت بهتری از تبلیغات دارد.

نتیجه گیری:
سئو یا بهینه سازی سایت روشی اصولی و قدرتمند برای کسب رتبه بالا در نتایج گوگل و افزایش ترافیک سایت است. مهم ترین بخش در اهمیت سئو سایت همان جلب اعتماد بیشتر کاربران در فضای پررقابت اینترنت است؛ آنچه می تواند در شناخت سایت و نوع فعالیت شما توسط موتورهای جستجو موثر عمل کند، توجه به اصول سئو می باشد. رعایت این اصول می تواند در بلند مدت به بهبود رتبه سایت و افزایش شمار مخاطبان تان منتج شود؛ فرایندی که در نهایت مشتریان و فروشی بیشتر برایتان به ارمغان خواهد آورد.

لینک های مفید
بالا