ارز دیجیتال

چگونه میتوانید یک وب سایت با استفاده از پایتون بسازید

1403/01/25 0

طراحی سایت با پایتون یک روش قدرتمند و پرکاربرد هست که طراحان و توسعه دهندگان وب میتوانند از ان برای ساخت وبسایت های پویا و برنامه های تحت وب و پیچیده استفاده میکنند. پایتون، به دلیل سادگی و قدرت آن، یکی از ابزار های محبوب در صنعت توسعه سایت هست. و دارای چندین فریم ورک مانند django، flask و... هست. برای طراحی سایت با پایتون، اول باید فریم ورک مورد نیاز با پروژه شما انتخاب شود. سپس با استفاده از فریم ورک انتخاب شده میتوانید صفحات وب، قالب ها، کنترلرها و سایر اجزا را پیاده سازی کنید. پایتون کتاب خانه های مختلفی دارد که با استفاده از کتاب خانه ها میتوانید ویژگی های جدیدی مثل ارتباط با پایگاه داده، تحلیل داده، تصویر سازی و امکانات دیگر نیز استفاده کنید. در ادامه طراحی سایت با پایتون را به طور کامل برای شما شرح میدهیم.

نگاهی به گذشته پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی هست که در سال 1991 توسط گوئیدو وان توسعه یافت و در گذشته، محبوبیت بسیاری پیدا کرده هست. این زبان برنامه نویسی در زمینه طراحی سایت، بسیار پرطرفدار هست و توسعه دهندگان وب پایتون از جمله پرتقاضاترین برنامه نویسان حوزه فناوری به حساب می آیند.
با زبان پایتون تقریبا میتوان به هرنوع برنامه ای از جمله وبسایت ها استفاده کرد. یادگیری این زبان ساده هست و در عین حال، برای طراحان سایت قدرتمند هست و برای هر توسعه دهنده وب مفید هست.

مراحل طراحی سایت با پایتون

در اینجا مراحل طراحی سایت با پایتون را برایتان توضیح داده ایم:
1.    یادگیری HTMLوCSS
2.    یادگیری زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت
3.    یادگیری DOM و JQuery
4.    یادگیری فریمورک فرانت اند مانند ری اکت
5.    یادگیری پایتون
6.    یادگیری جنگو و پایگاه داده‌ها

سایت ها اپلیکیشن هایی که با زبان پایتون نوشته شده اند:

اپلیکیشن

•    You tube
•    Spotify

وبسایت

•    Quora
•    Netflix
•    Pinterest
•    Disqus
•    BitTorrent
•    Reddit

چگونه میتوانید یک وب سایت با استفاده از پایتون بسازید

طراحی سایت با پایتون ساده هست. این زبان برنامه نویسی از فریم ورک ها استفاده میکند که مجموعه از کد ها برای انجام وظابف مشخصی هستند. برای مثال هنگام طراحی سایت، فریم ورک ها به شما ساختار مشخص را ارائه میدهد، شما میتوانید با استفاده از فریم ورک مدت زمان کد نویسی را کاهش داده و در زمان خود صرفه جویی کنید. با انتخاب یک فریم ورک، میتوان با سرعت و با کمترین تلاش ساختار و قابلیت های وب سایت خود را پیاده سازی کنید. این فریم ورک ها ابزار و کتابخانه های مفیدی برای شما ارائه میدهد ازجمله مدیریت بانک اطلاعاتی، مسیر یابی، فرم ها، و... همچنین، پایتون بعه دلیل ساختار خوانا و قوانین مفهومی خود یادگیری ان بسیار اسان بوده است. این زبان برنامه نویسی از تمامی ویژگی های سطح بالا پشتیبانی میکند و به شما این امکان را میدهد که برنامه های قدرتمند و پویا را با کمترین تعداد خطوط بنویسید.

نحوه طراحی سایت با پایتون

استفاده از یک زبان برنامه نویسی خاص برای ساخت وب سایت، نیازمند زمان و تلاش است. پایتون، در این زمینه کار برای طراحی سایت را بسیار اسان کرده است. اما همچنان باید اطمینان حاصل کرد که تمامی مراحل ضروری را که در بالا و در ادامه نیز توظیح خواهیم داد را به درستی انجام داده اید. موارد زیر نمونه هایی از کار های مهم در پایتون هستند که برای طراحی سایت با پایتون باید انجام بدهید:
میزبانی وب پایتون را راه اندازی کنید
مانند هر وب سایت دیگری برای طراحی سایت با پایتون نیازمند یک هاست مناسب هستید. امروزه تقریبا تمام شرکت های میزبانی وب از اجرای وب سایت های ساخته شده با کد پایتون پشتیبانی میکنند. با این حال، برخی از شرکت ها در میزبانی وب سایت های پایتون تخصص دارند.

انتخاب فریم ورک

یکی از مهمترین مراحل در طراحی سایت با پایتون انتخاب یک فریم ورک مناسب هست. با وجود چندین فریم ورک در دسترس، طراحی سایت را آسان تر و سریعتر میکند. در ادامه چندین فریم ورک محبوب پایتون رو برایتان نام میبریم:
1.    جنگو
به عنوان یکی از معروف ترین فریم ورک ها شناخته میشود و همچنین با داشتن چندین کتابخانه عالی پایتون اماده استفاده هست و امکان استفاده مجدد از کد ها را فراهم میکند.
2.    فلسک
یک فریم ورک منبع باز هست که یک گزینه عالی برای برخی از افراد هست و همچنین این فریم ورک با google app engine سازگار هست و برای برخی از طراحان اهمیت دارد.
3.    وب2پای
این یک چارچوب متن باز برای پشته وب هست و تقریبا بر روی هر پلتفرم میزبانی وب قابل اجرا هست و همچنین دارای تدابیر امنیتی داخلی با اسیب پذیری های رایج وب است.
4.    Alohttp
یک چاچوب ناهمگام با عملکرد سرور و کلاینت هست که برای بسیاری از سایت ها مفید است.
البته بسیاری از فریم ورک های دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد پیدا کردن فریم ورک مورد نیاز بستگی به کار و پرژه شما دارد و انتخاب یک فریم ورک مناسب با کارتان میتواند زمان بر باشد، اما ارزش تلاش را دارد.

سخن پایانی
طراحی سایت با پایتون یک راهکار قدرتمند است، پایتون را می‌توانیم به‌ عنوان یکی از زبان‌های برنامه نویسی ساده با قواعد کوتاه معرفی کنیم که بهترین گزینه برای افراد مبتدی است. این زبان کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد که در بالا به چند نمونه از آن‌ها اشاره کردیم. در طراحی بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بزرگ و مطرح مانند گوگل، یوتیوب، اینستاگرام و ... نیز از زبان پایتون استفاده ‌شده است. وجود فریم ورک‌های قدرتمند باعث شده است تا امکانات و قابلیت‌های متعددی در اختیار کاربران قرار بگیرد. در قسمت‌های قبلی به معرفی چند نمونه ازمعروف ترین فریم ورک‌ های پایتون پرداختیم تا شما آشنایی نسبی با فضای پایتون داشته باشید.

لینک های مفید
بالا