ارز دیجیتال

اهمیت فوتر در طراحی سایت

1403/01/29 0

به عنوان یک طراح، به راحتی می توان با اجزای اصلی طراحی وب آشنا شد. پس از همه، طرح‌بندی، قرار دادن پیمایش و اطمینان از اینکه همه چیز با هم کار می‌کند، وجود دارد. وقتی نوبت به فوتر در طراحی سایت می رسد، ممکن است آن را خاموش کنید. ما آن را دریافت می کنیم. اما پاورقی به عنوان گذرگاهی برای تعامل بیشتر عمل می کند. این افراد را به صفحات مختلف انتقال می دهد. آنها را وادار می کند تا اقدام کنند. آنها را در یک وب سایت نگه می دارد. قبل از اینکه به نمونه هایی از فوترهای منحصر به فرد نگاه کنیم، بیایید در مورد اینکه چرا فوترها مهم هستند بحث کنیم. پس از تمام زمان و تلاشی که برای طراحی یک وب سایت لازم است، وسوسه انگیز است که بخواهید از این قطعه نهایی غافل شوید. اگرچه فوتر در طراحی سایت ممکن است عنصری باشد که در انتهای صفحه وب قرار گرفته است، اما به معنای پایان تجربه کاربر نیست. در عوض، پاورقی می‌تواند به‌عنوان دروازه‌ای برای محتوای دیگر عمل کند، نمادهای اجتماعی جذاب را نمایش دهد، آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کند، و اطلاعاتی را که مردم باید بدانند را به اشتراک بگذارد.

فوتر به معنای ناوبری بهتر است

فرض کنید شخصی تمام محتوای صفحه سایت را بررسی کرده و در انتهای صفحه قرار گرفته است. آنها ممکن است سؤالات بیشتری داشته باشند یا زمینه های دیگری که می خواهند بررسی کنند. بهترین فوترهای وب سایت مانند دنیای کوچکی از بقیه طراحی وب هستند که مهم ترین بخش های آن را در بر می گیرند و به افراد امکان دسترسی مستقیم با فهرستی از گزینه های ناوبری را می دهند. فوتر در طراحی سایتهای وب سایت اطلاعات مربوطه را منتقل می کنند. خواه این یک شعار یا خلاصه دیگری از محصولات یا خدمات یک برند باشد، پاورقی آخرین تاثیر را برای شما به جا می گذارد. این می‌تواند تفاوت را در مورد اینکه آیا آنها فراخوان‌های اقدام را دنبال می‌کنند یا به بقیه وب‌سایت ادامه می‌دهند، تفاوت ایجاد کند. این قطعه نهایی ممکن است فضای کوچکی را اشغال کند، اما می تواند تأثیر زیادی بر نحوه تعامل شخص با بقیه طرح داشته باشد. پاورقی ها همچنین مکانی را برای قرار دادن تمام اطلاعات تماس ضروری مانند آدرس فیزیکی، شماره تلفن، ثبت نام ایمیل و سایر جزئیاتی که ممکن است نیاز داشته باشد در اختیار شما قرار دهد. آنها همچنین ممکن است حاوی اطلاعات قانونی و نماد حق چاپ باشند. پاورقی ها بخش بیهوده ای از طراحی هستند که اطلاعات عملی را ارائه می دهند که در هر جای دیگری بی جا هستند.

کارایی های فوتر در طراحی سایت

اگر می خواهید شخصی برای یک خبرنامه ثبت نام کند، اشتراک یک محصول یا خدمات را آغاز کند، یا آدرس های ایمیل را به روش دیگری جمع آوری کند، پاورقی وب سایت ممکن است آخرین فرصت برای جمع آوری این اطلاعات مهم مشتری باشد. همه محتوای منتهی به این ممکن است به خوبی شخصی را آماده کند تا آدرس ایمیل خود را وارد کند و به مشتری وفادار تبدیل شود.
پاورقی ها می توانند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کنند
هنگامی که خزنده های وب گوگل از طریق یک وب سایت اسکن می کنند، یکی از عواملی که آنها تجزیه و تحلیل می کنند تعداد لینک های مرتبط است. ارائه نقشه سایت یا سایر پیوندهای درون خطی ساختار بهتری به آنها می دهد تا به شما کمک کند طراحی وب شما در مورد چیست. قرار دادن پیوندهای ناوبری در طراحی فوتر وب سایت ممکن است به وب سایت شما افزایش سئو داده و به آن کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک جذب شود.
پاورقی بهینه سازی شده برای تبدیل ممکن است به عنصری برای حفظ و تبدیل بازدیدکنندگان نیاز داشته باشد. برخی از این عناصر عبارتند از

جهت یابی

پیمایش فوتر در طراحی سایت بازدیدکنندگان شما را از اسکرول کردن پشتیبان نجات می‌دهد. بازدیدکنندگان شما ممکن است ندانند صفحه شما چقدر است، و پیمایش تا سربرگ برای جستجوی چیزی کاربرپسند نیست.
پاورقی وب سایت به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند، حتی اگر دکمه بازگشت به بالا را نداشته باشید. اطمینان حاصل کنید که فوتر در طراحی سایت شما تا حد امکان ناوبری را به تمام بخش های سایت ارائه می دهد.

اطلاعات تماس

پس از اینکه فوتر در طراحی سایت شما عنصر ناوبری به جزئیات تماس نیاز دارد، بیشتر بازدیدکنندگان به پایین پیمایش کردند و به دنبال اطلاعات تماس برای دسترسی بودند. بنابراین، نگه داشتن اطلاعات تماس خود ایمیل، شماره تلفن، یا آدرس دفتر فیزیکی در انتهای وب سایت ضروری است.

اطلاعات حقوقی

اطلاعیه قانونی برای فوتر در طراحی سایت وب سایت برای رعایت قوانین و مقررات، حفاظت از حقوق مالک وب سایت و داده های حساس و شفاف سازی برای کاربران در مورد سیاست ها و شرایط استفاده از وب سایت ضروری است.

آیکون های رسانه های اجتماعی

این عنصر از طراحی فوتر وب سایت به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی آیکون های رسانه های اجتماعی وب سایت را دنبال کرده و با آنها درگیر شوند و می تواند به هدایت ترافیک به وب از پلتفرم های رسانه های اجتماعی کمک کند. قرار دادن پیوندهای رسانه های اجتماعی در فوتر نیز به افزایش دید وب سایت و آگاهی از برند کمک می کند.

عناصر برندسازی

باید فوتر در طراحی سایت علامت گذاری شده باشد و لوگوی کسب و کار، رنگ تم، فونت و هر چیزی که مطابق با طراحی وب شما باشد.

تابع جستجو

یک گزینه جستجو برای بازدیدکنندگان خود در فوتر وب سایت خود نگه دارید تا به آنها اجازه دهید هر کجا که می خواهند جستجو کنند و به وب سایت شما در فوتر دسترسی پیدا کنند. و در واقع یک گزینه عالی برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت شما است.

فراخوانی برای اقدام

برای عضویت در صفحه وب خود گزینه ثبت نام ایمیل را نگه دارید. اکثر بازدیدکنندگان به پایین اسکرول می کنند و سپس به دنبال دکمه تماس برای اقدام برای انجام یک اقدام می گردند. بنابراین، در حالت ایده آل، مکان خوبی برای قرار دادن دکمه اشتراک شما خواهد بود.

اطلاعات حق چاپ

اعلامیه حق چاپ برای هر سایتی مهم است. این به محافظت از حقوق مالک وب سایت در مورد محتوای اصلی و مالکیت معنوی آنها کمک می کند.
این معمولاً شامل نماد حق چاپ، سال ایجاد سایت و نام صاحب وب سایت یا سازمان است. گنجاندن اطلاعات حق چاپ در فوتر در طراحی سایت همچنین می تواند از سرقت ادبی و سایر اشکال سرقت محتوا جلوگیری کند و نشان دهد که وب سایت منبع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتمادی است.

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد اهمیت فوتر در طراحی سایت حرف زدیم و به شما توضیحاتی را ارائه دادیم. با چیدمان منظم پیوندها، بلوک های نمادهای رسانه های اجتماعی، ثبت نام در خبرنامه و سایر گزینه های اضافی، فوتر در طراحی سایت ها فضای مهمی را اشغال می کنند. به جای نشان دادن بسته شدن یک وب سایت، آنها باید به کسی الهام بخشند تا عمیق تر برود، بیشتر بیاموزد و بیشتر با یک برند ارتباط برقرار کند. اگرچه آنها پایین یک طرح را اشغال می کنند، شما به عنوان یک طراح باید فوترها را در اولویت قرار دهید. مجموعه ای از نمونه های فوتر در طراحی سایت که قدرت این عنصر طراحی اغلب نادیده گرفته شده را به نمایش می گذارد. اگرچه ممکن است کمی به نظر برسد، فوتر وب سایت شما به طور قابل توجهی بر نحوه تعامل کاربران با آن و میزان موفقیت آن تأثیر می گذارد. ایجاد یک فوتر متفکرانه و کاربردی می تواند اعتبار وب سایت شما را افزایش دهد، تعامل کاربر را بهبود بخشد و تأثیری ماندگار بر بازدیدکنندگان شما بگذارد.

لینک های مفید
بالا