ارز دیجیتال

تئوری داو و ارتباط آن با تحلیل تکنیکال چیست؟

1403/02/16 0

همانطور که در عنوان مقاله مشاهده می کنید در این مقاله قصد داریم تا درباره یک استراتژی مهم در تحلیل تکنیکال با شما صحبت کنیم. به طور کلی تحلیل تکنیکال مربوط به آن دسته از تجزیه و تحلیل هایی میشود که سرمایه گذاران و معامله گران برای اینکه بتوانند روند و نوسانات قیمتی و شرایط بازار در آینده را نسبت به گذشته مورد بررسی و وقایع احتمالی را در آینده نچندان نزدیک پیش بینی کنند تا از اتفاقات بد در امان بمانند، از این روش استفاده میکنند و اقدامات لازم و حیاتی را نسبت به دارایی های خود انجام میدهند. در این مقاله به موضوع تئوری داو در تحلیل تکنیکال خواهیم پرداخت، اگر مایل هستید تا اطلاعات موثر و مهمی در مورد این استراتژی کسب کنید پس ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

تئوری داو

تئوری داو در تحلیل تکنیکال چیست؟

برای درک پژوهش‌های چارلز داو و تئوری داو آشنایی با تحلیل تکنیکال ضروری میباشد. این تحلیل شیوه ای برای پیش‌بینی رفتار نمودارهای قیمت در آینده میباشد. برای این پیش‌بینی، داده‌های نوسانات گذشته در پارامترهای گوناگون بازار مورد تحلیل قرار میگیرند. از این پارامترها می‌توان به تغییرات قیمت، میانگین متحرک قیمت‌ها، حجم معاملات، حجم معاملات باز و ... اشاره نمود. این نوع تحلیل، برعکس تحلیل بنیادی است؛ در تحلیل بنیادی ارزش ذاتی اوراق بهادار اندازه‌گیری می‌شود. تحلیل تکنیکال در تمام بازارهایی که فعالیت آنها بر پایه عرضه و تقاضا است. موثر است. این شیوه تحلیلی به روندها تکیه دارد و از این رو برخی معامله گران بر این باورند که این شیوه تحلیل تنها برای سفته‌بازان و علاقه‌مندان به نوسان قیمت مفید است. اما از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی آینده، حس رقابت برای کسب سود را میان معامله گران ایجاد می‌کند. بنابراین نمی‌توان گفت که این شیوه تحلیل تنها برای سفته‌بازان به منظور رویت سقف‌ها و کف‌های بازار مناسب است.

 

جایگاه امروزی تئوری داو

آنچه امروز با عنوان تحلیل تکنیکال می‌شناسیم تاحدزیادی منتج‌شده از نظریات داو و پیروان اوست. قسمت اعظم این شیوه تحلیل بازار، معتقد است که همه‌ی داده های لازم برای پیش‌بینی قیمت‌ها و روندهای آتی را می‌توان از نمودارهای قیمت به دست آورد. امروزه نظریه داو هنوز هم هسته‌ی مهم تحلیل تکنیکال میباشد هرچند که بعضی از جنبه‌های آن مثل تاکید بر ارتباط شاخص حمل‌ونقل و شاخص صنعتی داوجونز از آن کنار گذاشته شده‌اند.

تئوری داو

سخن پایانی:
در این مقاله با تلاش بر اینکه اطلاعات و داده های مهم و موثری را در رابطه تئوری داو در تحلیل تکنیکال را در اختیار شما قرار دهیم همچنین تفاوت این استراتژی با سایر استراتژی ها و تکنیکات بازاریابی و معامله گری را در عناوین مطالب خود قرار دادیم و گفتیم که این استراتژی بسیار موثر در شرایط و موقعیت های معاملاتی و سرمایه داری شما محسوب میشود. تئوری داو از ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی برخوردار است که در مقاله خود به آنها اشاره کردیم.

 

لینک های مفید
بالا