ارز دیجیتال

شبکه های انتقال تتر :

1401/12/15 0

ارز دیجیتال تتر روی شبکه‌های گوناگونی عرضه می‌شود. مهم‌ترین شبکه‌های تتر عبارتند از TRC20 و ERC20. تتر TRC20 روی شبکه ترون و تتر ERC20 روی شبکه اتریوم ارائه می‌شود. سرعت بالا و کارمزد پایین موجب شده است که بیشتر معاملات بین‌المللی بر این بسترها انجام بگیرد. رایج‌ترین انواع تتر در ایران نیز ERC20 و TRC20 هستند. با وجود این، آگاهی از تفاوت شبکه‌های مختلف تتر برای تریدرهای حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران ضروری است. در این مقاله به بررسی انواع تتر و شبکه‌های آن می‌پردازیم.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

رمز ارز تتر اولین بار در 6 اکتبر 2014 (14 مهر 1393) و با استفاده از لایه Omni روی شبکه بیت کوین مینت شد. البته اسم آن در اوایل عمر Realcoin بود و بعدها به USDT تغییر کرد. پشتوانه اصلی این ارز دیجیتال کمپانی تتر لیمیتد است که در هنگ کنگ قرار دارد، اما اعضای کادر شرکت تا حد زیادی با کادر صرافی Bitfinex یکی هستند و این صرافی پشتیبان غیر رسمی تتر محسوب می‌شود. تتر لیمیتد در طول سال‌های اخیر به دفعات با ارائه سند و مدارک مختلف در پی اثبات این حقیقت بوده است که پشتوانه USDT به طور کامل نقدشونده است. ارز دیجیتال تتر انواع مختلف دارد که تا حدودی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب می‌خواهیم بررسی جامعی از انواع دلار تتر و تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها با یکدیگر داشته باشیم. اما ابتدا باید دید خرید تتر به جای دلار USD چه مزایا و معایبی دارد.

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال :


•    شبکه انتقال BTC
این شبکه مربوط به بلاکچین بیت کوین است و به علت قدیمی بودن مکانیزم شبکه بلاکچین بیت کوین ، در مقایسه با سایر شبکه های انتقال ، کارمزد (Fee) بیشتری دریافت می‌کند.
 
•    شبکه انتقال ERC20
شبکه ERC20 ، مربوط به سیستم بلاکچین اتریوم است. برای استفده از  این شبکه نیز در مقایسه با سایر شبکه های انتقال ، باید کارمزدی بیشتری پرداخت شود. همچنین سرعت انتقال رمز ارزها بر روی این شبکه ، کند است. اما در بعضی مواقع ناچارا باید از این شبکه برای انجام معاملات استفاده کنیم که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.
 
•    شبکه انتقال BEP2
BEP2 ، شبکه بومی بایننس کوین یا همان بلاکچین خصوصی بایننس چین (Binance chain) است. کارمزد انتقال رمز ارزها در این شبکه در مقایسه با ERC20 ، کم تر است. BEP2 از کوین صرافی بایننس و بسیاری از پذوژه های دیگری که بر بستر بلاکچین بایننس فعالیت می‌کنند ، پشتیبانی می‌کند.

•    شبکه انتقال BEP20
کارمزد و سرعت انتقال ارزهای دیجیتال در  شبکه BEP20 ، نسبت به شبکه BEP2 مناسب تر است. نماد این شبکه با BSC (Binance Smart Chain) یا بیننس اسمارت چین شناخته می شود.  یکی از قابلیت های خوب این بلاکچین، همخوانی با هر دو شبکه BEP2 و ERC20 است. شبکه بلاکچین BSC با هدف پشتیبانی از قرارداد ها هوشمند ، به صورت موازی با بلاکچین بایننس ، تشکیل شده است.

•    شبکه انتقال TRC20
کارمزد معاملات بر روش شبکه TRC20 ، بسیار ازان و اقتصادی است. این شبکه بر بستر بلاکچین اختصاصی رمز ارز ترون (TRON) تعلق دارد. در مقایسه با کارمزدهای پرداختی در این شبکه در مقایسه با ERC20 ، بسیار ناچیز است.

نتیجه گیری :

در این مقاله سعی کردیم تنها به نکات مهم و کلیدی در رابطه با تتر صحبت کنیم. اما بطور کلی همیشه نکات امنیتی را در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از هر بازار دیگری رعایت کنید. اگر برای اولین‌بار است که می‌خواهید بر روی شبکه‌های مختلف انتقال انجام دهید، سعی کنید ابتدا یک مقدار کوچک را برای انتقال انتخاب کنید تا مطمئن شوید که اشتباهی رخ نداده است. بعد از این که خیالتان راحت شد، می‌توانید کل مبلغ مورد نظر خود را انتقال دهید.


 

لینک های مفید
بالا