ارز دیجیتال

ماشین حساب ارز دیجیتال

1401/10/12 0

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها را دارید، یکی از ابزارها مهم که با آن سروکار خواهید داشت، ماشین حساب ارزهای دیجیتال است. در واقع این ابزار، ماشین حساب مبدل قیمت است و تخمین قیمت ارز مورد نظر شما را آسان می‌کنند. ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال یک ابزار کاربردی برای محاسبه  قیمت  رمز ارزها است. در دنیای ارزهای دیجیتال قیمت ها دائما در نوسان است و هزاران توکن وجود دارد. محاسبه قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به یکدیگر کار سخت و گیج کننده ای است. بنابراین استفاده از یک مبدل قیمت ارز دیجیتال بسیار ضروری است.

ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال قیمت  رمز ارزها نسبت به یکدیگر را محاسبه می کند. فرض کنید می خواهید بیت کوین های خود را بفروشید و در عوض اتریوم خریداری کنید. برای محاسبه اتریوم های قابل خرید باید ابتدا ارزش دلاری یا ریالی بیت کوین ها را محاسبه کرده و سپس دارایی به دست آمده را بر قیمت اتریوم تقسیم کنید. با توجه به نوسان های شدید و لحظه ای  رمز ارزها، انجام چنین محاسباتی دشوار است. علاوه بر این در زمان محاسبه ممکن است قیمت ها دچار تغییر شود. شما به کمک این ابزار مبدل می‌توانید قیمت ارزهای موردنظرتان به نسبت سرمایه‌تان بسنجید.یا مثلا  اگر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده باشید و بخواهید آن را به کوین دیگری همچون تتر تبدیل کنید،می‌توانید از امکانات این ابزار استفاده کنید. این ماشین مبدل قیمت همچون ابزار مشابه خود در coinmarketcap عمل می‌کند.

ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال تمام این محاسبات را در کسری از ثانیه برای شما انجام خواهد داد. این ماشین حساب ها معمولا در قالب وب سایت های اینترنتی یا نرم افزارهای موبایلی ارائه می شوند و تحت وب هستند.

چگونه از ماشین‌حساب ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از ماشین‌حساب بیت کوین، ماشین‌حساب اتریوم، ماشین‌حساب ماینر و دیگر ماشین حساب‌های ارز دیجیتال، برای محاسبه سود و زیان معاملات خود استفاده کنید. زمانی که رمز ارز می‌خرید، قیمت ارز دیجیتال تغییر می‌کند و شما به ابزاری نیاز دارید که بتوانید سود و زیان خود را با توجه به این تغییرات قیمت محاسبه کنید. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار سود و زیان سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، دوج ‌کوین، شیبا اینو، سولانا، کاردانو و دیگر ارزهای دیجیتال را محاسبه کنید.

محاسبه سود و زیان ارز دیجیتال در هر پلتفرمی تقریباً یکسان است. برای این کار فقط باید وارد سایت یا پلتفرم ماشین‌حساب موردنظر خود شوید. سپس می‌توانید با توجه به نوع محاسبات مانند محاسبه سود، زیان و مالیات،ارقام خواسته‌شده در پلتفرم را وارد کنید. در مرحله بعد، روی گزینه محاسبه کلیک کنید تا محاسبات شما انجام ‌شوند. پس از استفاده از یک ابزار محاسباتی در زمینه رمزارزها، به‌راحتی می‌توانید از هر ماشین‌حساب ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید.

اگر انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را در یک تاریخ خریداری کرده‌اید، باید برای هر کدام یک محاسبه جداگانه انجام دهید. به همین ترتیب، اگر ارز دیجیتال را در چندین تاریخ در طول زمان خریداری کرده‌اید، باید برای هر یک از تاریخ‌های خرید خود یک محاسبه مجزا انجام دهید. پس از واردکردن تاریخ خرید، مبلغ سرمایه‌گذاری شده و نوع ارز دیجیتال، کلید Calculat را انتخاب کنید تا محاسبه برای شما انجام شود. به همین راحتی می‌توانید میزان سود و زیان خود را حساب کنید.

انواع ماشین حساب ارز دیجیتال

انواع ماشین حساب ارز دیجیتال

دنیای رمزارزها به سرعت در حال گسترش است؛ در نتیجه هر روز ابزارهای جدیدی برای افراد فعال در این حوزه طراحی و توسعه داده می‌شود. ماشین حساب ارز دیجتال نیز از این قاعده مستثنا نیست و در دو نوع ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال و ماشین حساب ماینر یا همان ماشین حساب استخراج توسعه داده شده است.

  • ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال

این ماشین حساب همان نوعی است که بالاتر آن را بررسی کردیم. این نوع از ماشین حساب‌ها تنها قادر به تبدیل رمزارزها به یکدیگر یا ارزهای فیات هستند. ویژگی بارز ماشین حساب‌های مبدل همان برخط بودن آنها است.

  • ماشین حساب ماینر

همانطور که از نام این ماشین حساب پیدا است از آن برای محاسبه سود و درآمد ماینرها استفاده می‌شود. این ماشین حساب‌ها می‌توانند میزان سوددهی ماینرهای مختلف را محاسبه کنند. احتمالا این ماشین حساب‌ها را در سایت‌های مختلف دیده باشید. بیشتر این ماشین حساب‌ها به صورت پیش‌فرض مدل‌های مختلف ماینر را لیست کرده‌اند و با انتخاب شما بخش زیادی از اطلاعات مربوط به این ماینرها را به صورت خودکار پر می‌کنند.

این نکته را به خاطر بسپارید که در صورت شخصی سازی ماینر باید اطلاعات پیش‌فرضی که در ماشین حساب استخراج وارد شده را ویرایش کنید. کوچک‌ترین اشتباه در داده‌ها می‌تواند سود یا زیان شما را تغییر دهد و مسیری اشتباه برای سرمایه‌گذاری‌تان روی رمزارزها ترسیم کند.

مبنای تبدیل و محاسبه در ماشین حساب ارز دیجیتال چیست؟

مبادلات در دنیای رمزارزها به صورت Peer to Peer یا همان همتا به همتا انجام می‌شود. مبنای تبدیل و محاسبه ماشین حساب ارز دیجیتال نیز همین ارزش ارز در معاملات P۲P است.

فرض کنید در معاملاتی که همین لحظه در انجام است، هر بیت کوین چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان و هر اتریوم چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد. در این شرایط ماشین حساب ارز دیجیتال مبنای تبدیل بیت کوین به اتریوم را ارزش لحظه‌ای این دو رمزارز در نظر می‌گیرد. این یعنی به ازای هر بیت کوین ۷ اتریوم دریافت می‌کنید. در رابطه با تبدیل رمز ارز به ارز فیات همین ارزش لحظه‌ای ارز دیجیتال است که مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

سخن آخر

این روزها افراد زیادی به استخراج ارزهای دیجیتال علاقمند شده اند و از جهتی دیگر خواستار محاسبه دقیق درآمد استخراج ؛ درآمد ماینر و زمان بازگشت سرمایه خود هستند.سایت های زیادی وجود دارند که شما می توانید با وارد کردن اطلاعات

ماینر مورد استفاده خود درآمد ماینر و در نهایت درآمد استخراج ارز دیجیتال خود را بیابید. اصطلاحا به تمام این ابزار ها ماشین حساب گفته می شود .فقط کاربرد آن ها متفاوت است.

لینک های مفید
بالا