ارز دیجیتال

نگهداری تتر

1401/10/08 0

ارزهای دیجیتال در حال گسترش در دنیا هستند و روزبه‌روز به تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود. این بازار نوپا با رشد قیمت، پیش از گذشته مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است. اکنون بازار کریپتو کارنسی به یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی در دنیا تبدیل شده‌است. در این مطلب قرار است در مورد بهترین و امن‌ترین روش نگهداری تتر صحبت کنیم.

روش نگهداری تتر

قبل از ورود به بازار کریپتو کارنسی، باید با تمامی نکات لازم و مهم آشنا شوید تا نه تنها دچار ضرر مالی نشوید بلکه از معاملات خود سود نیز کسب کنید. از جمله مهم‌ترین نکات در مورد ارز دیجیتال تتر، روش نگهداری آن است؛ اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال دارید و می‌خواهید پول خود را به تتر تبدیل کنید، باید در خصوص امن‌ترین روش نگهداری تتر بیشتر بدانید.

ارز دیجیتال به دو روش قابل نگهداری است:

نگهداری شخصی در کیف‌پول

کیف پول تتر

تتر (USDT) را در چه کیف پول‌هایی می‌توان نگه داشت؟

از آنجا که تتر روی بلاک چین‌های مختلف قابل دسترسی است می‌توان از کیف پول‌های اختصاصی این پلتفرم‌ها برای نگهداری و انتقال تتر استفاده کرد.

یکی از عواملی که در انتخاب کیف پول نگهداری تتر باید در نظر بگیرید، سهولت در استفاده یا رابط کاربری است. برخی از کیف پول ها (والت‌ها) برای افراد مبتدی مناسب بوده و برخی دیگر، برای تریدرهای باتجربه گزینه‌های بهتری به شمار می‌روند. یک والت نباید قابلیت‌های منحصربه‌فرد و حرفه‌ای را در قالب یک رابط کاربری پیچیده ارائه کند.

توصیه می‌شود ارزهای دیجیتالتان را در کیف پول شخصی‌تان و ترجیحا آفلاین (سخت‌افزاری) نگهداری کنید تا اختیار آن‌ها به طور کامل در دست خودتان باشد.

از میان کیف پول‌های آفلاین و معتبر که قابلیت ذخیره تتر را دارند می‌توان به این کیف پول‌ها اشاره کرد:

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس پلاس ( Ledger Nano S Plus)، کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano x)، کیف پول سخت افزاری کول والت ( Cool wallet).

نگهداری از طریق صرافی‌ها

علاوه بر روش نگهداری تتر در کیف پول های سخت افزاری، پس از خرید تتر (USDT) می‌توان آن را روی کیف پول صرافی‌های ایرانی و خارجی نیز نگهداری کرد. ولی نکته مهم اینجاست که در این صورت، اختیار و کنترل دارایی شما در دست صرافی است و شما دسترسی مستقیم به آن ندارید.پس باید حتما از صرافی های معتبر استفاده کنید.

آیا تتر برای نگهداری بلندمدت گزینه مناسبی است؟

▪️روند نزولی بازار همچنان در اطراف وضعیت تتر و ثبات آن پرسه می‌زند. این شرایط باعث ایجاد ترس درباره کاهش نرخ Tether و استیبل‌کوین‌ها در میان جامعه ارزهای دیجیتال می‌شود. در حالی که Tether همچنان نزدیک به ۱ دلار باقی مانده است، اما در اوایل سال جاری کمی کاهش نرخ را تجربه کرده است.

▫️به عنوان بزرگترین استیبل‌کوین در جهان، کاهش نرخ رمزارز Tether می‌تواند به طور کامل بر کلیت بازار ارزهای دیجیتال تأثیر فاجعه باری بگذارد. در امتداد این مسئله، Depeg تتر می‌تواند چندین پروژه و کسب‌وکار را از بین ببرد و با وادار کردن آنها به انحلال دارایی‌هایشان، آنها را به سمت مسیر ورشکستگی سوق دهد.

▪️علاوه بر این، Tether تاریخچه قیمتی متزلزلی دارد که در آن، این استیبل‌کوین چندین فراز و نشیب را در قیمت‌گذاری خود ثبت کرده است. با این حال، این افزایش قیمت‌ها عموماً کوتاه مدت بودند و هیچ اثر طولانی مدتی بر ارزش کلی بازار تتر نداشتند.

ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر چیست؟

تتر برای بازار ارزهای رمزنگاری شده مهم هستش و در بسیاری از مبادلات نقش مهم و پررنگی داره. ولی ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر هم خیلی زیاد هستش بخصوص برای ایرانی ها که تو تحریم هم هستیم. تو کشور ایران که با تورم و نوسانات قیمتی زیادی توام هست و به جزء اون تو تحریم هم هستیم خرید تتر خیلی به صرفه خواهد بود. چونکه با نوسانات قیمت دلار تتر هم به سوددهی میرسه.

ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر

تتر یک استیبل کوین هستش. تتر بر خلاف سایر ارزهای رمزپایه با دلار آمریکا مرتبط هست و نوسان قیمتی بسیار کمتری نسبت به رمزارزهای دیگه داره.

USDT مبتنی بر فناوری بلاکچین هست و قابلیت ادغام شدن با بلاکچین‌های دیگه رو هم داره و یکی از یکپارچه‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا به حساب می‌آید. بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر توسط موسسه Tether راه اندازی شده و پشتوانه اون دلار آمریکا هست. به عبارت دیگه، به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار کریپتوکارنسی ها در گردش هست، یک دلار آمریکا در موسسه Tether نگهداری و ذخیره میشه که این موسسه خودش نیز بخشی از سرمایه خودش رو هم به عنوان پشتوانه تتر اختصاص داده که این موضوع باعث نگرانی هایی در بین سرمایه گذاران و دارنده های ارز دیجیتال تتر شده.

البته موسسه Tether ادعا می کنه که پشتوانه ارز دیجیتال تتر محکم هست و سرمایه خودش رو هم به این دلیل به عنوان پشتوانه تتر اختصاص داده تا قیمت تتر نوسانات قیمتی نداشته باشه که مدتی پیش قیمت تتر دچار نوساناتی شد و افراد شک کردن که موسسه در مورد پشتوانه تتر دروغ گفته هست.

جالب اینجاست که بدونین نگهداری سرمایه در قالب تتر یا یه ارز دیجیتال دیگه ای ریسک های زیادی به دنبال داره و باید ریسک پذیر باشین و تحمل از دست رفتن سرمایه خودتون رو داشته باشین.چون هیچ تضمینی برای ماندگاری تتر و سایر ارزهای دیجیتال وجود نداره. شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که آیا تتر نابود می شود و روزی از بین می رود؟

 بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متمرکز و تحت کنترل موسسه Tether قرار داره. البته توجه داشته باشین که این موسسه به تراکنش ها و دارایی های شما دسترسی نداره و فقط عرضه تتر رو کنترل می کنه.

با این حال ممکنه روزی تتر از بین بره و سرمایه شما از دست بره. بنابراین توصیه می کنیم تا سرمایه خودتون رو در قالب تتر برای ممدت طولانی نگهداری نکنین. فقط زمانی که قصد انجام معامله و ترید دارین، تتر بخرین و سپس اون رو به ارز دیجیتال دیگه ای تبدیل کنین.

سخن آخر

تبدیل دارایی به دلار یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که موجب حفظ ارزش دارایی می‌شود. بازار ارز دیجیتال با ارائه تتر با پشتوانه دلار آمریکا که ارزش هر واحد تتر را در قیمت ثابت یک دلار حفظ می‌کند، تکنولوژی و اقتصاد را در خدمت مردم قرار داده‌است. اگر شما نیز در این مسیر تکنولوژی قرار دارید، در این مقاله روش نگهداری از تتر یا دلار دیجیتالی را معرفی کردیم.

لینک های مفید
بالا