ارز دیجیتال

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

1402/01/26 0

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است. برای ساختن یک وب‌سایت ایده‌آل، اموری باید صورت گیرد؛ اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید، انتخاب یک نام اینترنتی خوب و جذاب است. همچنین اطمینان حاصل کنید که نشان اینترنتی که انتخاب کرده‌اید برای کسب‌و‌کار شما منطقی هست یا خیر، باید املای آن صحیح و خوانا باشد و از کلمات ناشناخته استفاده نشود. حالا زمانی که دامنه خود را خریداری کردید، زمان انجام کارهای بزرگتر فرا می‌رسد. ما در این مقاله به 10 مورد بسیار مهم اشاره می‌کنیم. نکاتی که اگر آنها را در طراحی سایت سایت‌تان رعایت کرده باشید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما مورد پسند مخاطبان‌تان قرار می‌گیرد و چند قدم به سمت موفقیت نزدیک شده‌اید.

ظاهر یک سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

از آن جایی که در طراحی سایت ظاهر اهمیت زیادی دارد شاخه از علم طراحی سایت به نام‌های ui و ux به وجود آمد. در زبان ساده ui یا رابط کاربری یعنی هر چیزی که کاربر در سایت می‌بیند و ux یا تجربه کاربری احساس و تجربه کاربر در سایت است. یک سایت خوب بایستی زیبا، ساده و حرفه‌ای ساخته شود. رنگ متن، فونت، نحوه و میزان استفاده از تصاویر و المان‌های گرافیکی در طراحی ظاهری سایت پراهمیت است و باید به آن‌ها توجه شود. نکات زیر در طراحی ظاهری یک سایت خوب و موفق به شما کمک خواهند کرد:
•    اهمیت صفحه آرایی را دست کم نگیرید! سعی کنید مطالب خود را با تیتر جذابی آغاز کنید که شامل مهمترین بخش مطلب باشد. اگر مطلبی طولانی است آن را بخش بخش کنید تا کاربر بتواند به سرعت قسمت مورد نظر خود را پیدا کند.سر فصلها را مرتب و مشخص (با رنگ متفاوت با ضخامت بیشتر) بچینید. از حروف ایتالیک برای تاکید بر جمله یا کلمه مورد نظر خود استفاده کنید تا خواننده متوجه اهمیت آن بشود.
•    از رنگ و فونت مناسب استفاده کنید. برای شاخص شدن سایت یک الگوی رنگی مناسب با حال و هوای آن در نظر بگیرید که علاوه بر تنوع بخشیدن به سایت شما به نوعی علامت مشخصه آن هم بشوند. بهتر است برای این کار از یک مشاور طراحی گرافیک کمک بگیرید. هرگز از اهمیت معانی رنگها غافل نشوید.
•    از حروف در شکل و اندازه مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه مانیتور برای همه کار آسانی نیست، پس باید حروفی با شکل مناسب و اندازه قابل استفاده در عموم کامپیوترها انتخاب کنید.فونتهای جدید و فانتزی در بعضی از مدلهای قدیمی سیستمهای عامل باز نمی شوند.
•    طراحی سایت خود را بر مبنای 256 رنگ و رزولوشن 800x600 قرار دهید. با رعایت این حداقل میتوانید حداکثر بیننده را به سایت خود بیاورید، چرا که عده بسیاری از کاربران مانیتورهایی قدیمی با قابلیت پخش 256 رنگ دارند و رزولوشن بالا هم برایشان مشکل ساز خواهد بود. البته این آمار در حال طی سیر نزولی است ولی به هر حال شما باید وضعیت کاربران مختلف را مد نظر داشته باشید.
•    هرگز خوانایی را فدای زیبایی نکنید. پس زمینه را تا حد امکان روشن انتخاب کنید و اگر تصاویریا علایم گرافیکی تزئینی در آن هست ،همه را تا حد امکان در حاشیه بگذارید و در غیر این صورت آین تصاویر را کمرنگ کنید. پس زمینه سیاه را فقط در جایی استفاده کنید که مطلبی با حروف درشت دارید،مانند صفحه اول یا تیتر، و پس از آن متن عادی را در زمینه روشن بیاورید.

محتوا :

مسلماً دلیل اصلی راه‌اندازی یک وبسایت هدایت کاربرانی به وبسایت می‌باشد که به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند. طبعا تولید محتوا منحصر به فرد، مفید، خلاقانه و جذاب است. کپی محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب نمی‌کند، به عنوان یک عامل منفی نیز در رتبه‌دهی موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود. لازم است که بروزرسانی محتوای وبسایت به صورت منظم طی بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. پویایی یکی از دلایل موفقیت وبسایت شما می‌تواند باشد.
سرعت
از دیگر «ویژگی های یک سایت خوب» داشتن سرعت لود بالا است. هیچ کس منتظر نمی ماند تا صفحه یک وب سایت یا محتوا بعد از مدت زیادی بارگذاری شود. معمولاً بهترین زمان برای بارگذاری سه ثانیه است و این سرعت روی افزایش ترافیک سایت و رتبه آن در نتایج جستجوی گوگل نیز تأثیر خواهد گذاشت. باید به کمک بهینه سازی قالب سایت و تکنیک های دیگر (استفاده از عکس های کم حجم یا فشرده سازی آن ها) سرعت سایت خود را بالا ببرید.
مواردی که نیاز است رعایت کنید:
•     بک گراند یک وب سایت باید رنگ روشنی داشته باشد و از رنگهای تیره به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.
•     از فونتهای بسیار محدود و استاندارد استفاده شود.
•    کار با وبسایت برای یک کودک یا یک پیرمرد نیز ساده باشد.
•     از تبلیغاتی مانند فلش استفاده نشود.
•     از انیمیشن‌های تند و عجیب غریب پرهیز شود.
•     ساختار یک وب سایت باید دسته بندی شده باشد.

نتیجه گیری :
داشتن یک سایت تجاری خوب به کسب و کار ها کمک می کند تا بتوانند فروش بسیار بالایی را تجربه کنند. اگر می خواهید کاربران از سایت شما راضی باشند، باید نکاتی که در این مقاله بررسی کردیم را به صورت کامل روی سایت خود اجرا کنید. البته نکات بسیار زیادی وجود دارند اما این 20 نکته از مهم ترین نکاتی هستند که در هر سایت تجاری باید رعایت شود. سایر نکات تنها برای بهبود وضعیت سایت است که اگر اجرا هم نشود، مشکلی به وجود نمی آورد.


 

لینک های مفید
بالا