ارز دیجیتال

بهترین جایگرین تتر چیست؟

1402/01/26 0

جایگزین های تتر کدام ارزهای دیجیتال هستند؟ اکنون با بهترین رمز ارزهای استیبل کوین های جایگزین تتر برای مقابله با تحریم USDT آشنا می‌شوید. تتر نه تنها معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین استیبل کوین است، بلکه پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی نیز محسوب می‌شود؛ حجم مبادلات روزانه آن معمولا بیش از دو برابر بیت کوین است و با سایر رمز ارزها حتی اتریوم اختلاف زیادی دارد. USDT بخشی جدانشدنی از مارکت رمز ارز است و بازار به آن گره خورده است. با این حال برخی سرمایه گذاران، تریدرها و هولدرها می‌خواهند صرفا به یک استیبل کوین متکی نباشند، به همین دلیل به دنبال بهترین جایگزین های ارز دیجیتال تتر هستند. در این مطلب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. انتخاب یک استیبل کوین قابل اطمینان چالش‌برانگیز است. ممکن است شما به خیال چند برابر کردن سرمایه خود، در یک رمز ارز نه چندان شناخته شده و دارای بازار کوچک اقدام به سرمایه گذاری کنید و با قبول ریسک، ترسی از کم شدن یا حتی صفر شدن ارزش دارایی خود نداشته باشید. ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه قیمت آن کوین یا توکن کاهش پیدا کند و سپس در یک مسیر صعودی، طبق خواسته شما، قرار بگیرد. نوسان، آن هم از نوع بسیار شدید، بخشی جدایی‌ناپذیر از فضای ارزهای دیجیتال است و هر سرمایه گذار با قبول آن به بازار یک رمز ارز خاص وارد می‌شود. اما چنین اتفاقی برای یک استیبل کوین وحشتناک است! به همین دلیل اگر به جای خرید تتر به دنبال یک جایگزین برای آن هستید، باید با وسواس بررسی و انتخاب کنید!

ارز دیجیتال دای (DAI) چیست؟

ارز دیجیتال دای (DAI) یک توکن بلاکچین اتریوم (ERC20) است که ارزش آن ثابت و معادل یک دلار آمریکا است. استیبل کوین دای همچنین عنصر کلیدی سیستم وام دهی مِیکر دائو است. هنگامی‌که وامی‌در پلتفرم میکر دائو گرفته می‌شود توکن دای ایجاد می‌شود. در واقع دای رمز ارزی است که کاربران وام گرفته و بازپرداخت می‌کنند. توکن دای پس از ایجاد شدن دقیقاً مانند یک استیبل کوین اتریوم کار می‌کند. از دای می‌توان برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کرد و آن را به راحتی بین کیف پول‌های اتریوم منتقل کرد.

مقایسه تتر با دای :

در مقایسه تتر و دای، متوجه شدیم که هر یک از این ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز و تغییرناپذیر است. اما تتر تاکنون نتوانسته است به عنوان یک رمزارز متمرکز پیشرفت کند. برخی بر این باور هستند که در صورتی که مشکلات رمزارز تتر برطرف شود، این رمزارز این قابلیت را دارد که به جریان اصلی تبدیل شود. در صورتی که دای یک رمزارز غیرمتمرکز بوده که ارزش آن معادل دلار آمریکا است، اما تغییرات آن در گرو اتریوم است.  به همین دلیل است که برخی از کاربران بر این باور هستند رمزارز دای در مقایسه با دیگر استیبل کوین ها، نوسانات کمتری دارد. ارزیابی هایی که در این میان انجام شده است، در مقایسه تتر با دای، عملکرد دای بهتر از تتر است، اما با تمام این تفاسیر نمی توان به صورت قطعی گفت که کدام یک از این ارزهای دیجیتال بهتر است. هر دو DAI و USDT مشهور هستند. DAI به صورت غیر متمرکز کار می کند در حالی که Tether توسط یک نهاد واحد پشتیبانی می شود. در همان زمان، تتر توسط فیات پایدار پشتیبانی می شود، در حالی که DAI توسط توکن های رمزنگاری پشتیبانی می شود. انتخاب یکی از این دو بستگی به اعتمادی دارد که فرد به پروتکل‌هایی که با آنها اداره می‌شوند، دارد.
DAI جایگزین جالبی برای استیبل کوین هایی است که تاکنون بر بازار تسلط داشته اند. این به شما امکان می دهد ETH خود را به عنوان وثیقه قرار داده و از DAI بدون ترس از تغییرات عمده قیمت استفاده کنید. با این حال، تتر بیش از 10 برابر ارزش بازار DAI دارد. این به دلیل قابلیت تبدیل آسان و ممیزی منظم آنها است. اگر در حال حاضر دارایی های بزرگی در ETH دارید و می خواهید با استفاده از استیبل کوین تراکنش انجام دهید، DAI یک انتخاب مطمئن است. Tether یک انتخاب عمومی عالی است که برای مدت طولانی پیش فرض معاملات در صنعت بوده است. اگر می خواهید تراکنش های ساده با کارمزد کم داشته باشید، تتر ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

نتیجه گیری :
انتخاب بهترین ارز دیجیتال با توجه به معیارهای متفاوت افراد، متفاوت خواهد بود. در میان استیل کوین‌ها فعلا تتر محبوب‌ترین است، اما با توجه به نگرانی‌هایی که سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان درباره صادرکننده ارز دیجیتال تتر دارند، باید بهترین جایگزین‌های تتر را شناخت و انتخابی مطمئن داشت. 

بالا