ارز دیجیتال

آشنایی با HTML

1402/10/19 0

این مقاله نخستین بخش از یک سری مطالب با عنوان راهنمای جامع اچ‌تی‌ام‌ال [+] است. در این مقاله به مبانی مقدماتی اچ‌تی‌ام‌ال پرداخته و عناصر، خصوصیت‌ها و همچنین دیگر اصطلاح‌های مهم که ممکن است شنیده باشید را توضیح می‌دهیم. همچنین شیوه سازماندهی عناصر اچ‌تی‌ام‌ال، چگونگی سازماندهی صفحه اچ‌تی‌ام‌ال در طراحی سایت و دیگر ویژگی‌های مهم زبان اچ‌تی‌ام‌ال را توضیح می‌دهیم. در این مسیر با برخی مفاهیم اچ‌تی‌ام‌ال نیز در عمل کار می‌کنیم تا انگیزه یادگیری شما را حفظ کنیم.

اهمیت یادگیری HTML چیست؟ 

 وقتی حرف از طراحی وب‌‌سایت به میان می‌‌آید، ذهن تمامی افراد ناخواسته به سمت زبان HTML و CSS هدایت می‌‌شود. این زبان، زبان استاندارد صفحات وب است و زبان نهایی است که توسط مرورگر ترجمه‌ شده و به کاربر نمایش داده می‌‌شود. به طور دقیق‌‌تر، وقتی شما وب‌‌سایتی را به زبان PHP و یا ASP.Net طراحی و برنامه‌‌نویسی می‌کنید، این وب‌‌سایت بعد از اجرا بر روی سرور و همین طور سیستم کاربر، تبدیل به قطعه کدهای HTML شده و بر روی مرورگر ترجمه شده و به کاربر نشان داده می‌‌شود. بنابراین، یادگیری HTML برای افرادی که در زمینه طراحی وب فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است.

HTML چیست؟

HTML مخفف Hyper Text Markup Language بوده و در فارسی به آن زبان نشانه‌ گذاری ابرمتن می‌گویند. دقت کنید که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان نشان‌گذاری یا Markup language به حساب می‌آید. کدنویسی با HTML قدم گذاشتن در جای پای بزرگان وب و شروع ساخت سایت‌های شگفت‌انگیز است. اگر عاشق طراحی سایت هستید و برای ورود به این حوزه برنامه جدی دارید، آموزش HTML اولین قدم شما در این مسیرخواهد بود. اگر می‌خواهید با مراحل شروع یادگیری طراحی سایت بیشتر آشنا شوید، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید.

اچ‌تی‌ام‌ال چیست؟

اچ‌تی‌ام‌ال اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری اَبَرمتن» (Hypertext Markup Language) و نباید آن را با زبان برنامه‌نویسی اشتباه بگیرید. زبان‌های نشانه‌گذاری یا markup به این جهت استفاده می‌شوند که به مرورگر اعلام کنند چگونه باید صفحات وب را جهت نمایش برای بازدیدکنندگان سازماندهی کند. این سازماندهی می‌تواند بسته به تمایل توسعه‌دهنده، بسیار ساده یا پیچیده باشد. اچ‌تی‌ام‌ال شامل یک سری از عناصر است که از آن‌ها برای محصورسازی، پیچاندن، و یا نشانه‌گذاری بخش‌های مختلف محتوا استفاده می‌شود تا شیوه نمایش آن را به روشی خاص سازماندهی کنیم. تگ‌های محصورسازی می‌توانند یک بخش از محتوا را به یک هایپرلینک تبدیل کنند تا به یک صفحه دیگر روی وب پیوند یابند، کلمات را به حالت اریب (italic) دربیاورند و یا مواردی مشابه را اجرا کنند.

نتیجه گیری:
زبان برنامه نویسی html اولین زبان به وجود آمده در اینترنت است. هر صفحه اچ تی ام آل مجموعه‌ای از المان‌ها را در خود جای می‌دهد که در کنار یکدیگر ساختار محتوایی یک صفحه وب یا اپلیکیشن را ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید توسعه وب یا اپلیکیشن را یاد بگیرید، این زبان پایه کار شما خواهد بود؛ بنابراین در ابتدا باید با آن شروع کنید؛ اما html ماهیت استاتیکی دارد و در کنار CSS و جاوا اسکریپت می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در این مطلب با بهترین منابع برای یادگیری اچ تی ام آل آشنا شدید و دانستید که ویژگی‌ها . مزایای html چیست ؛ بنابراین از همین حالا می‌توانید برای ارتقای مهارت‌های خود اقدام کنید.
 

لینک های مفید
بالا