ارز دیجیتال

آشنایی با کاربردهای تتر

1402/09/27 0

این روزها هر شخصی که با دنیای ارزهای دیجیتال سروکار داشته باشد؛ مثلا ترید کند یا اخبار و وقایع ارزهای دیجیتال را دنبال کند نام تتر را شنیده است. تتر (Tether) استیبل کوینی است که قرار است معادل یک دلار آمریکا ارزش داشته باشد و مانند ارزهای پرحاشیه‌ای همچون بیت‌کوین ارزشش بالا و پایین نرود. ما در این مطلب در ابتدا قصد داریم بیشتر درباره‌ی تتر صحبت کنیم و بعد بگوییم که تتر چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارد. بنابراین اگر تمایل دارید از کاربردهای تتر مطلع شوید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا جواب سوال‌های احتمالی‌تان را بگیرید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر نام داد. این ارز دیجیتال که در اصل مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین بود، اکنون از پروتکل‌های Omni، اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، EOS، پالیگان، بی‌ان‌بی چین، اوالانچ و بیتکوین کش برای صدور استفاده می‌کند. تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند و با نام استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند. هدف استیبل کوین‌ها ارائه جایگزینی برای نوسان بالای رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) است که سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی و تراکنش‌ها را برای کاربران این فضا مناسب‌تر می‌کند. تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر کرده است. ارزش و قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است. علاوه بر این USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۸۳.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.

کاربردهای تتر

5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن. ارز دیجیتال تتر نیز کاربردهای زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال، انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این کاربردها آشنایی داشته باشین.
1. یکی از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال، این هست که در تراکنش های بین المللی مورد استفاده قرار می گیره. بهتره بدونین شما می تونین با استفاده از ارزهای دیجیتال به سایر نقاط جهان پول بفرستین. به این ترتیب، از اونجایی که ارز دیجیتال تتر نوسانات قیمتی نداره و ارزش اون همیشه ثابت هست، گزینه مناسبی برای این کار محسوب میشه.
2. یکی دیگه از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال ترید و معامله گری هست. استفاده از پول نقد برای معامله ارزهای دیجیتال هزینه های زیادی رو داره و ممکنه تا چند روز زمان ببره. یه گزینه ساده برای معامله ارزهای دیجیتال، تتر هست. شما می تونین تتر بخرین و اون رو در حساب صرافی یا کیف پول تتر خودتون نگه دارین و سپس اون رو با ارز دیجیتال دیگه ای معامله کنین.
3. یکی دیگه از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال، سیستم وام دهی هست. بهتره بدونین بیشتر صرافی ها به شما این امکان رو میدن تا توکن های خودتون رو وام بدین و این کار رو با هر استیبل کوینی می تونین انجام بدین. تتر نیز یکی از گزینه های خوب برای سیستم وام دهی ارز دیجیتال محسوب میشه.
4. یکی دیگه از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال این هست که شما می تونین در زمان نوسانات شدید بازار، ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو به رمز ارز تتر تبدیل کرده و اون ها رو از نوسانات بازار حفظ کنین.
5. یکی دیگه از انواع کاربردهای در بازار ارزهای دیجیتال این هست که می تونه به عنوان روش پرداخت نیز مورد استفاده قرار بگیره.

نتیجه گیری:
ما سعی کردیم در مقاله 5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی میزان اهمیت تتر در بازارهای صعودی بپردازیم و نحوه استفاده از تتر برای تهیه سایر ارزها رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم،ارز دیجیتال تتر کاربردهای زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت اون بیشتر بشه. از جمله از کاربردهای تتر می تونیم به ترید و معامله، جلوگیری از نوسانات بازار، سیستم های وام دهی و... اشاره کنیم. همچنین تاثیر موجودی تتر بر قیمت سایر ارزها رو برای شما مورد بررسی قرار دادیم تا بتونین از تاثیر تتر بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باخبر بشین.
 

لینک های مفید
بالا