ارز دیجیتال

آشنایی با پیش نیاز های ورود به بازار ارز دیجیتال

1402/10/25 0

پیشنیازهای ورود به بازار ارز دیجیتال؛ دوست دارین با این موارد آشنا بشین؟ آیا قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو دارین؟ در زمان خرید ارزهای دیجیتال به چه نکاتی باید توجه داشته باشین؟ اصلا چرا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مهمه؟ چجوری وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشیم؟ آیا همه باید وارد بازار ارز دیجیتال بشن؟ چند درصد از افراد در بازار ارز دیجیتال موفق میشن؟ این روزها همه جا صحبت از ارزهای دیجیتال و بیت کوین و ارز تتر هست. ارزهای دیجیتال دنیای خیلی گسترده ای دارن که شاید برای تازه واردان کمی گیج کننده باشه. این حوزه پر از اصطلاحات و مفاهیم ساده و پیچیده هست که باید باهاشون آشنا بشین تا مشکلی واستون پیش نیاد. افراد زیادی با استفاده از ترید کردن ارزهای دیجیتال سود به دست میارن. البته برای این کار نیاز به داشتن دانش و یا در صورت نیاز استفاده از مقالات آموزشی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این مقاله از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی پیشنیازهای وارد شدن به بازار ارز دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. در اصل نکته مهمی که در این حوزه باید به آن دقت داشته باشیم این است که افراد زیادی قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال را دارند. اما اغلب این کار بدون آگاهی و کسب اطلاعات مهم اولیه صورت میگیرد. همین موضوع باعث می شود که بیشتر آنها درگیر ضرر شده و سرمایه ای که در دست دارند را هم از دست بدن. بنابراین قبل از ورود به این بازار باید آموزش های ضروری و پایه در این بازار رو یاد بگیرید.

آموزش، بهترین نقطه شروع برای ورود به ارزهای دیجیتال

بازار کریپتوکارنسی بسیار گسترده است؛ به‌طوری که اگر وارد آن شوید و سال‌ها هم فعالیت کنید، باز هم نکاتی برای یادگیری هست و نمی‌توان آن را به طور کامل فراگرفت؛ اما هر تریدری ابتدا باید به آموزش ورود به بازار ارزهای دیجیتال در ایران پرداخته و بعد شروع به ترید کند. پس از این مفاهیم پایه، می‌تواند بعداً مفاهیم و نکات پیشرفته‌تر و خاص‌تر را نیز دنبال کند و یاد بگیرد.
آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال:

یادگیری اصطلاحات:

دنیای کریپتوکارنسی پر از اصطلاحات ناشناخته و جدید است؛ اصطلاحاتی که در دنیای واقعی کمتر شنیده می‌شود. در صورتی که این اصطلاحات را ندانید، ممکن است در طول مسیر با چالش‌های جدی روبرو شوید. این در حالی است که با دانستن آن از قبل می‌توانید تصمیمات درستی در لحظه بگیرید و تریدی موفقیت‌آمیز داشته باشید. در ابتدا مهم‌ترین اصطلاحاتی که باید بشناسید، بلاک چین، شبکه‌های بلاک چینی، ماینینگ، ماینر، کیف پول و آدرس آن و ارزهای دیجیتال است. با شناخت این مفاهیم تا حدودی می‌توانید با این بازار آشنا شده و قدم‌های اولیه را بردارید. ما در آکادمی بیت پین، کتابچه‌ای از اصطلاحات پرتکرار حوزه ارزهای دیجیتال را عرضه کرده‌ایم که در آن بسیاری از اصطلاحاتی که در دنیای کریپتوکارنسی با آن مواجه خواهید شد، پوشش داده شده است. با مطالعه این کتابچه می‌توانید شناختی خوبی نسبت به این بازار و اصطلاح‌های آن به دست آورید.

آموزش تحلیل:

آموزش تحلیل یکی از مهم‌ترین و بهترین روش ورود به بازار ارز دیجیتال و آماده‌سازی خود برای شروع تریدینگ است. صادقانه بگوییم، اگر بدون آموزش تحلیل وارد بازار ارز دیجیتال حوزه شوید، شکست خواهید خورد؛ چرا که با تحلیل می‌توان فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوب را شناسایی و در آن‌ها شرکت کرد. همچنین، تشخیص نقاط ورود و خروج به ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی قیمت آینده بازار مستلزم یادگیری تحلیل است. تحلیل ارزهای دیجیتال به دودسته تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال تقسیم می‌شود. در تحلیل فاندامنتال تمرکز تریدرها بر روی اخبار، رویدادها و احساسات بازار است و بر اساس آن اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند. در تحلیل تکنیکال نمودارها نقش مؤثری دارند و با تحلیل این نمودارها می‌توان به نتایج مهمی دست پیدا کرد.

شناخت کوین‌ها:

دنیای کریپتوکارنسی حول کوین‌ها یا همان رمزارزها می‌چرخد. در واقع، اگر رمزارزها نباشند، جهان ارزهای دیجیتال معنایی ندارد؛ بنابراین، لازم است که حتماً درباره کوین‌ها بخوانید و اطلاعات مهمی درباره آن‌ها به دست آورید. هر کوین، اطلاعات منحصربه‌فرد و کاربردهای متنوعی دارد. در این میان، چند کوین محبوب و معروف مانند بیت کوین، اتریوم و تتر وجود دارند که خواهان زیادی داشته و جزو بهترین رمزارزها شناخته می‌شوند. آلت کوین‌های بسیاری نیز وجود دارند که برخی از آن‌ها گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. در این میان، کوین‌هایی به نام شت کوین و میم کوین نیز وجود دارند که الهام گرفته از یک شوخی یا طنز هستند؛ اما بااین‌حال، می‌توانند سودهای خوبی برای تریدرها به دنبال داشته باشند. در حالت کلی، بهتر است انواع کوین‌ها را بشناسید و رمزارزهایی که قصد سرمایه‌گذاری یا ترید آن‌ها را دارید، بادقت انتخاب کنید.

آموزش کار با ابزارها:

با این‌که بهتر است همه مفاهیم ابتدایی ارزهای دیجیتال را خودتان بدانید و به کار ببرید، اما بدیهی است که همه تریدرها نمی‌توانند کلیه امور مربوط به ارزهای دیجیتال را به صورت دستی و از ابتدا انجام دهند. ابزارهای مختلفی برای این منظور توسعه داده شده‌اند که کار فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال را بسیار ساده‌تر می‌کنند.

نتیجه گیری:
در نهایت افراد باید توجه داشته باشند که به ازای هر میلیونر یک شبه رمز ارزها، بسیاری از افراد وجود دارند که سرمایه خود را در این بازار سوداگرانه از دست داده اند. سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به معنای ریسک کردن است. افراد با انجام اقدامات پیش از شروع سرمایه گذاری، می توانند شانس بیشتری را برای موفقیت داشته باشند. اگر چه این بازار از منظر تحلیلگران یک بازار غیر قابل پیش بینی و بی ثبات است اما برخی افراد ترجیح می دهند برای کسب سود احتمالی از این بازار، ریسک آن را بپذیرند. بنابراین انجام تحقیقات پیش از سرمایه گذاری ضروری ست تا افراد متوجه شوند که آیا این نوع سرمایه گذاری برای آنها مناسب است یا خیر.
 

لینک های مفید
بالا