ارز دیجیتال

تتر چگونه تولید میشود؟

1402/11/02 0

احتمالا تا به امروز نام ارز دیجیتال تتر را زیاد شنیده‌اید و اطلاعاتی کلی نیز درباره آن دارید. اطلاعاتی از این قبیل که تتر استیبل کوینی با پشتوانه دلار آمریکا است. این مسئله به این معنی است که با دلار نسبت برابر و 1 به 1 دارد و هر تتر در بازار ارز دیجیتال به قیمت 1 دلار در بازار و میان معامله‌گران خرید و فروش می‌شود. حال در این مقاله می‌خواهیم به صورت عمیق‌تر ماهیت تتر را بررسی کنیم و متوجه بشویم هر تتر چگونه تولید و ساخته می‌شود. آیا فهم این موضوع در خرید و فروش تتر به ما کمک خواهد کرد؟ تتر تا چه زمانی تولید می‌شود و آیا این تولید بر روی ارزش آن تاثیر منفی خواهد داشت یا مثبت؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات مهم را با یکدیگر بررسی کنیم.

مزایا و معایب usdt چیست؟

چرا باید به تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟ آیا این نوع سرمایه‌گذاری با توجه به پیش‌بینی‌های آتی ارز دیجیتال تتر منطقی به نظر می‌آید؟ مزایا و معایب این ارز را مورد بررسی قرار دهیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید:

مزایا:

·        سرعت تراکنش: تتر توانایی انجام تراکنش‌ها با سرعت بالایی را داراست. این ویژگی برای افرادی که قصد استفاده از فرصت‌های آربیتراژ در بازار رمزارزها را دارند، بسیار حیاتی است. (آربیتراژ به سودآوری از تفاوت قیمت‌ها در صرافی‌های مختلف اشاره دارد).
·        قیمت ثابت: تتر دارای یک قیمت ثابت است و تحت تأثیر نوسانات بازار رمزارزها قرار نمی‌گیرد.
·        کارمزد تراکنش‌ها: هزینه‌های مرتبط با تراکنش‌های تتر به طور معمول بسیار پایین است.
·        پشتوانه: تتر با داشتن پشتوانه از دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، که به این ارز اعتبار می‌بخشد.
·        تبدیل به پول نقد: تبدیل تتر به پول نقد به راحتی امکان‌پذیر است.

معایب:

·        دستکاری در عرضه: ممکن است دستکاری در عرضه تتر بر روی قیمت‌های دیگر رمزارزها تأثیر بگذارد.
·        عدم پشتیبانی دائمی از دلار: اگر روزی تتر دیگر توسط دلار آمریکا پشتیبانی نشود، این موضوع سوالاتی در مورد پایداری این ارز مطرح می‌کند.
قبل از هرچیز، باید بدانیم که تولید Tether با تولید بیت‌کوین تفاوت دارد. برخلاف بیت‌کوین، محدودیتی در تعداد Tether تولید شده وجود ندارد. تولید این ارز به وسیله‌ی ماینینگ یا استخراج انجام نمی‌شود؛ بلکه یک نهاد متمرکز مسئول تولید آن است. برای هر USDT که به بازار عرضه می‌شود، ادعا شده است که یک دلار آمریکا به عنوان پشتوانه در بانک معینی موجود است. این موضوع با شک و تردید روبرو شده و برخی افراد ادعا می‌کنند که هیچ پشتوانه‌ای موجود نیست؛ این افراد معتقدند که تمام تترهای تولید شده تاکنون در ذخیره‌های بانک نگهداری نشده‌اند. همانطور که قبلا اشاره شد، تولید Tether تحت محدودیتی نیست و مقدار ارز تولیدی به تقاضا وابسته است. با افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال، تعداد تولیدی نیز توسط نهاد کنترل کننده افزایش می‌یابد. از یک دیدگاه دیگر، ارزش یک USDT برابر یک دلار است، اما تراکنش‌های این ارز در بستر بلاکچین انجام می‌شود و بدون واسطه میان افراد انجام می‌گیرد. تنها جنبه‌ای که متمرکز است، تولید و توزیع توکن‌های Tether است.

نتیجه گیری:
تتر رمزارزی مفید برای حفظ ارزش دارایی معامله‌گران است. مزایای خرید تتر شامل پایداری قیمت و جریان نقدینگی بالا و… است. در حالی که معایب آن شامل نگرانی‌هایی در رابطه با تمرکز و ریسک‌های نظارتی است. درک این مزایا و معایب به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد خرید و فروش تتر به عنوان بخشی از سبد ارزهای دیجیتال خود بگیرید.

لینک های مفید
بالا