ارز دیجیتال

تفاوت پرایس اکشن با تحلیل تکنیکال

1402/01/16 0

بازارهای مالی به یک مسیر طلایی برای رسیدن به سودهای بزرگ تبدیل شده اند، چرا که با استفاده از این شغل می توانید بدون در نظر گرفتن مکان فعلی خودتان، به کسب درآمد دلاری بپردازید اما برای رسیدن به همچین جایگاهی نیاز به تجربه و همچنین استفاده از تحلیل های تکنیکال دارید. در این بازار، سبک های مختلفی وجود دارد که در این مقاله می خواهیم به بررسی و مقایسه تحلیل تکنیکال پرایس اکشن و کلاسیک بپردازیم، این مقایسه می تواند به شما تریدر فعال بازارهای مالی اعم از بورس و کریپتوکارنسی (cryptocurrency) کمک های شایانی بکند لذا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پرایس اکشن کلاسیک چیست؟

پرایس اکشن مثل دو که مادر ورزش هاست، پایه اصلی تحلیل تکنیکال است. این روش معامله گری تمام اصولی که آقای داو ارائه کرد را در بر می گیرد. این روش تحلیلی که شما می توانید در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال سایت بورسا پیدایش کنید بر اساس نظریات علم ژنتیک شکل گرفته است. در این نظریه بر این باور هستیم که انسان ها بر مبنای اتفاقات واکنش های یکسانی را دارند. تا وقتی ژن های انسان ها عوض نشود بازار به رفتارش ادامه می دهد. پرایس اکشن هم بر همین مبنا شکل گرفته است و آموزش پرایس اکشن ما هم بر همین مبناست. سوال اینجاست که کدام استاد کاملترین محتوا را در مورد پرایس اکشن کلاسیک تهیه کرده است. بی شک جواب این سوال در پرایس اکشن ال بروکس خلاصه می شود.

تفاوت پرایس اکشن با تکنیکال :

کسانی در بازار بورس موفق تر اند؛که بتوانند به خوبی ابزارهای موجود در بازار کسب و کار را پیدا کرده و از آنها به درستی استفاده کنند. تحلیل تکنیکال یکی از جمله روش هایی است که در بازار معامله گران برای تحلیل دارایی مورد استفاده قرار می گیرد. در روش تکنیکال میزان دارایی ها در گذشته و حجم معاملاتی که روی آنها صورت گرفته است مورد بررسی قرار می گیرد. امروزه آموزش پرایس اکشن نیز به عنوان یک ابزار نوین در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرد. اما تفاوت پرایس اکشن با تحلیل تکنیکال در چیست؟ تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن دو عامل مجزا از هم به شمار نمی روند. به عبارتی دیگر پرایس اکشن یک راهکار برای تحلیل دارایی ها است که زیر مجموعه تحلیل تکنیکال قرار می گیرد. زمانی که در ارتباط با تفاوت پرایس اکشن با تحلیل تکنیکال از ما سوال می شود؛ در واقع یعنی تفاوت ابزار پرایس اکشن با سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال در چه مواردی است.

مزایا و تفاوتِ پرایس اکشن نسبت به تحلیل تکنیکال کلاسیک :

پرایس اکشن مزایای بیشماری دارد. البته نمی توان آن را یک روش بی عیب و نقص وکامل به حساب آورد. بسیاری افراد همچنان طرفدار تحلیل تکنیکال کلاسیک هستند و این بخش مدرن تر تحلیل تکنیکال، یعنی پرایس اکشن، را اصلا قبول نداشته و قابل اعتماد نمی دانند. اما مزایای پرایس اکشن شامل:
•    ساده بودن: در روش پرایس اکشن خبری از اندیکاتورها، اوسیلاتورها و محاسبات پیچیده ریاضی نیست و تریدر در این روش فقط به نمودارِ ساده نگاه می کند تا نظم حاکم بر آن را متوجه شود;
•    رایگان بودن: این متد کلاً رایگان، قابل اجرا در هر برنامه و هر بازار مالی است و لازم نیست بابت برنامه های آن پولی پرداخت شود;
•    جامع بودن: در پرایس اکشن بر خلاف تحلیل تکنیکال کلاسیک که با استفاده از اندیکاتورها تنها یک بخش بازار (مثلاً حجم در مکدی) را مورد بررسی قرار می دهد، جوانب مختلف بازار را همزمان و به طور جامع بررسی می کند که این امر هم سرعت کار را بالا می برد و هم نتیجه بهتری را عاید تریدر می کند;
•    سرعت: در این روش، همانند داده های اندیکاتورها تاخیری وجود ندارد و همه چیز همزمان با تغییرات بازار بررسی می شود و به همین دلیل بسیار سریع تر از تحلیل تکنیکال کلاسیک است.
   به طور کلی پرایس اکشن از اعتبار بالایی برخوردار است، شاید چون اندیکاتورهای تاخیری در آن بی تاثیرند.

نتیجه گیری :
در این مقاله ضمن معرفی پرایس اکشن، به بررسی تفاوت پرایس اکشن با تکنیکال پرداخته شد. یاد گرفتن این شیوه تحلیل در بازار‌های مالی در حال حاضر تبدیل به یک ضرورت شده است. کسانی که کار کردن با پرایس اکشن را به خوبی یاد بگیرند، می‌توانند خود را به عنوان یک معامله‌گر واقعی خطاب کنند؛ چرا که این روش معامله تا حدود زیادی تحت تأثیر دیدگاه معامله‌گر قرار دارد.زمانی می‌توان از این شیوه معاملاتی به سود رسید که دیدگاه معامله‌گر کاملاً پخته شود. اما شک نکنید بعد از تسلط بر این شیوه تحلیل موفق خواهید شد سودهای پایدار و دائمی را برای خود در بازار به ارمغان بیاورید.

لینک های مفید
بالا