ارز دیجیتال

مقایسه Webflow با WordPress – کدام یک بهتر است؟

1402/08/14 0

مقایسه webflow و wordpress در سهولت استفاده

بیشتر کاربرانی که قصد طراحی سایت دارند معمولا برنامه نویس یا رمزگذار نیستند. آن ها به یک بستر آسان برای استفاده نیاز دارند که می توانند بدون استخدام توسعه دهندگان یا پرداخت هزینه شخصی برای کمک از آن استفاده کنند.

بیایید ببینیم عملکرد Webflow و WordPress در این زمینه چگونه است.

Wordpress

وردپرس توسط بیش از 38 درصد از کل وب سایت های موجود در اینترنت استفاده می شود. این میلیون ها کاربر از هر گوشه جهان و در سطح مهارت های مختلف هستند.

استفاده از آن نسبتاً آسان است. با این حال، با یک منحنی یادگیری جزئی همراه است. مبتدیان باید با واژه نامه وردپرس و مفاهیمی مانند قالب ها، پلاگین ها، تفاوت پست ها در مقابل صفحات، دسته ها در مقابل برچسب ها و موارد دیگر آشنا شوند.

افزودن محتوا به وب سایت بسیار آسان است. وردپرس با یک ویرایشگر بصری به نام ویرایشگر بلوک همراه است.

شما می توانید صفحات خود را بسازید و با استفاده از بلوک ها محتوا را سفارشی کنید. این به شما امکان می دهد بدون اینکه هرگز کدی بنویسید، طرح بندی زیبایی ایجاد کنید.

ویرایشگر پیش فرض وردپرس را دوست ندارید؟ جای نگرانی نیست، تعداد زیادی سازنده صفحه کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) وجود دارد که می توانید در عوض از آن ها استفاده کنید. این سازندگان صفحه به عنوان افزونه (همچنین به عنوان پلاگین نیز شناخته می شوند) در دسترس هستند که می توانید نصب کنید و اکثر آن ها نسخه رایگان دارند.

شما می توانید با یک الگوی آماده شروع کرده و متناسب با نیاز خود تغییر دهید، یا می توانید از ابتدا شروع کنید و طرح خود را بسازید.

وردپرس با هزاران قالب رایگان و بیش از 57000 افزونه ارائه می شود که به شما کمک می کند بدون نوشتن کدی، هر آنچه را که لازم دارید انجام دهید.

Webflow – سهولت استفاده

Webflow یک داشبورد خوب و تمیز برای مدیریت وب سایت ارائه می دهد. همراه با یک رابط بصری برای طراحی محتوا. شما می توانید مطالب و طرح های خود را با یک پیش نمایش زنده بنویسید.

Webflow دارای الگوهای مختلفی است که می توانید برای پروژه خود استفاده کنید و با استفاده از ویرایشگر بصری آن ها را ویرایش کنید. ویرایشگر بصری Webflow دارای تعداد زیادی ویژگی است و مبتدیان ممکن است برای یافتن راه خود در این زمینه به کمی تلاش نیاز داشته باشند.

می توانید روی هر عنصری اشاره و کلیک کنید تا خصوصیات آن تغییر کند. همچنین می توانید با استفاده از دکمه add new element از پانل سمت چپ، عناصر جدید اضافه کنید.

Webflow برای طراحان و توسعه دهندگان ساخته شده است. اگر ناشر محتوا هستید، ممکن است ویژگی هایی را که در میان سایر سیستم عامل های CMS مانند انواع پست ها، دسته ها و برچسب ها، بحث و نظرات و غیره کاملاً رایج است از دست دهید.

اما برنده این قسمت Worpress می باشد.

هم Webflow و هم WordPress ویرایشگر اشاره و کلیک (Point & Click) ارائه می دهند.

استفاده از ویرایشگر پیش فرض Webflow آسان تر است، اما همچنان همان منحنی یادگیری مربوط به وردپرس را دارد. از طرف دیگر، وردپرس قابل توسعه است بنابراین می توانید ویرایشگر پیش فرض را با یک صفحه ساز متناسب با نیاز خود جایگزین کنید.

قابلیت های پنل مدیریتی Webflow همانند وردپرس نیست. گزینه های کمتری برای افزودن برچسب ها و دسته ها به انواع محتوای شما وجود دارد، هیچ ویژگی نظرات بومی ای وجود ندارد و اگر فقط می خواهید بنویسید، عناصر طراحی در راه شما قرار دارند. این استفاده را برای تولید کنندگان محتوا کمی دشوار می کند.

مزایا و معایب وردپرس و وب فلو:

برای درک بهتر و ساده تر این مسئله تر این مسئله باید یک نگاه کلی به مزایا و معایب و مقایسه وردپرس با وبفلو داشته باشیم.

مزایای وردپرس:

• وردپرس رایگان و اوپن سورس است.

• یادگیری وردپرس بسیار آسان‌تر از وب فلو است. برای یادگیری وب فلو نیاز است ابتدا با زبان‌های نشانه‌گذاری HTML و CSS آشنا باشید.

• منابع یادگیری وردپرس در اینترنت در دسترس است.

• وردپرس به خوبی با ابزارها و سرویس‌های Third party قابل ادغام است.

• به طور کلی ساخت وبسایت با وردپرس ارزان‌تر از سایر روش‌های ساخت وبسایت است.

مزایای وب فلو:

• ویرایشگر صفحه وب فلو بسیار قدرتمند است. از این رو طراحان از کار با آن لذت می‌برند.

• وب فلو تمام آن چیزی را که برای طراحی و ساخت وبسایت ساده نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. تمام امکانات در هسته وب فلو وجود دارد و نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای نیست.

• وبسایتی که با وب فلو ساخته شده باشد، از نظر عملکردی بهتر از وردپرس است. برای بهبود عملکرد وبسایت در وردپرس نیاز است تا به صورت دستی آن را تنظیم کرد.

معایب وردپرس:

• از آنجایی که وب سایت‌های وردپرسی برای قابلیت‌های بیشتر به افزونه‌ها متکی هستند، انتخاب بهترین افزونه برای سایت از میان هزاران افزونه کار سختی است.

• همچنین برای سفارشی کردن وب سایت‌های وردپرسی به دانش برنامه‌نویسی نیاز است. در نتیجه طراح سایت با وردپرس باید تا حدودی دانش برنامه‌نویسی هم داشته باشد. در غیر این صورت برای سفارشی‌سازی سایت باید از یک برنامه‌نویس بخواهد که این کار را انجام دهد.

معایب وب فلو:

• همانطور که گفته شد برای کار با وب فلو نیاز به آشنایی با اصول اولیه HTML و CSS است.

• در وب فلو بر خلاف وردپرس امکان نصب افزونه‌های مختلف در سایت وجود ندارد.

• وب فلو بر خلاف وردپرس با سایر ابزارهای مرتبط با وبسایت ادغام نمی‌شود.

• به طور کلی ساخت وبسایت با وب فلو  پرهزینه‌تر از وردپرس است.

جمع بندی:

وردپرس و وب فلو هر دو CMS قدرتمندی هستند که برای ساخت وب‌سایت‌های مختلف بسیار مناسب هستند. اما، انتخاب بین این دو به نیازهای وب‌سایت شما بستگی دارد. اگر دنبال یک CMS با قابلیت‌های گسترده و امکانات متنوع هستید، وردپرس بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال یک CMS با قابلیت سفارشی‌سازی بیشتر و سرعت عملکرد بالا هستید، وب فلو بهترین گزینه است. در هر صورت، برای تصمیم‌گیری بهتر، باید نیازهای وب‌سایت خود را مشخص کنید و با پشتیبانی و آموزش‌های هر دو CMS آشنا شوید.

یک نکته مهم دیگر در انتخاب بین وردپرس و وب فلو، این است که باید به هزینه‌های هر یک توجه کنید. راه‌اندازی و استفاده از وردپرس بسیار ساده است و برای کاربران با بودجه محدود مناسب است؛ اما برای استفاده از برخی از افزونه‌های پیشرفته، می‌توانید هزینه‌های بیشتری را به عنوان هزینه خرید افزونه‌های پولی در نظر بگیرید.

لینک های مفید
بالا