ارز دیجیتال

ویژگی های سایت خوب کدامند؟

1402/09/20 0

یک کسب‌و‌کار برای اینکه بتواند پیشرفت کند، نیازمند این است که بر روی نام تجاری خود سرمایه‌گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروز، یکی از راه‌های برند شدن، داشتن وب سایت و فعالیت در فضای اینترنت است. برای ساختن یک وب‌سایت ایده‌آل، اموری باید صورت گیرد؛ اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید، انتخاب یک نام اینترنتی خوب و جذاب است. همچنین اطمینان حاصل کنید که نشان اینترنتی که انتخاب کرده‌اید برای کسب‌و‌کار شما منطقی هست یا خیر، باید املای آن صحیح و خوانا باشد و از کلمات ناشناخته استفاده نشود. حالا زمانی که دامنه خود را خریداری کردید، زمان انجام کارهای بزرگتر فرا می‌رسد. ما در این مقاله به 10 مورد بسیار مهم اشاره می‌کنیم. نکاتی که اگر آنها را در طراحی وب سایت‌تان رعایت کرده باشید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت شما مورد پسند مخاطبان‌تان قرار می‌گیرد و چند قدم به سمت موفقیت نزدیک شده‌اید.

ویژگی یک سایت خوب در طراحی:

اولین گام در ساخت سایت طراحی آن است. در این مرحله سایت شما توسط یک طراح ایجاد می‌شود. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی های یک سایت استاندارد از لحاظ طراحی سایت را بررسی می‌کنیم:

انتخاب دامنه و هاست مناسب:

شاید تخصصی درباره طراحی سایت نداشته باشید. برای ایجاد کسب‌وکار اینترنتی نیاز به یک دامنه و هاست دارید. بنابراین بهتر است قبل از هرکاری به معرفی دامنه و هاست بپردازیم:
دامنه: دامنه که با دامین نیز شناخته می‌شود، آدرس سایت شما می‌باشد. دقیقا همان نامی که در ابتدای آدرس هر صفحه مشخص است. همانطور که می‌دانید دامنه نام برند شما را یدک می‌کشد. بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت را انجام دهید. بهتر است دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید، ساده، منحصر به فرد و متناسب با کسب‌وکار شما باشد. نمونه بارز آن انتخاب دیجی کالا برای یک فروشگاه آنلاین، یا فیلیمو برای پلتفرم پخش آنلاین فیلم و سریال است.
هاست: هاست یا فضای میزبانی، همان فضایی است که اطلاعات روی آن بارگذاری می‌شود. به عبارتی ساده، هاست عملکردی مشابه حافظه داخلی در گوشی دارد. اگر شما بخواهید 128 گیگابایت اطلاعات روی موبایل‌تان ذخیره کنید، قطعا گزینه‌هایی با ظرفیت 32 یا 64 گیگابایت مناسب نخواهد بود. این موضوع در زمان خرید هاست اهمیت به مراتب بیشتری دارد.

طراحی ساده و UX:

طراحی ساده و کاربرپسند دیگر ویژگی یک سایت خوب و موفق است. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید: زیبایی در سادگی است. طراحی ساده به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد کاربر به تمام بخش‌های کسب‌وکار آنلاین دسترسی داشته باشد. اما طراحی UX چگونه است؟ طراحی تجربه کاربری به مواردی می‌پردازد که باعث افزایش تعامل کاربر با سایت شود. جالب است بدانید امروزه طراحی UX یک تخصص حیاتی محسوب می‌شود، این موضوع خود اهمیت بالای آن را نشان می‌دهد.

طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا:

آمارها حاکی از آن است که بیش از نیمی از جستجوها از طریق گوشی‌های موبایل انجام می‌شود. اکنون که بخش اعظمی از وبگردی از دسکتاپ به موبایل منتقل شده است، باید توجه ویژه‌ای به طراحی سایت در موبایل داشت. سایتی می‌تواند به آینده امیدوار باشد که از یک طراحی واکنش‌گرا بهره مند باشد، سایتی که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی نمایش داده شود.

نتیجه گیری:
امروزه بسیاری از افراد برای طراحی سایت خوب و حرفه ای مایل هستند بهترین ویژگی های سایت را بدانند. اگر شما می خواهید طراحی سایت تان را به شرکت معتبری بسپارید باید ابتدا ویژگی هایی که یک سایت حرفه ای باید داشته باشد را بشناسید. در این صورت می توانید در راه اندازی آزمایشی سایت، ایراداتی که وجود دارد را بیان کنید تا ایرادات رفع شوند. کارشناسان شرکت رایامارکتینگ طبق استانداردهای مشخص شده طراحی سایت شما را در کمترین بازه زمانی انجام می دهند تا بتوانید رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید. تمامی ویژگی هایی که بیان کردیم توسط طراحان سایت رایامارکتینگ رعایت می شوند.
 

لینک های مفید
بالا