ارز دیجیتال

مهم ترین دلایل رشد بیت کوین چیست؟

1403/02/06 0

در این مقاله در مورد اینکه چه عواملی باعث رشد قابل توجه بیت کوین در سال اخیر شدند، گفتگو خواهیم کرد و به شما خواهیم که هم اکنون رشد و توسعه مالی بیت کوین بر چه اساس و پایه هایی بنیانگذاری شده است و اینکه آیا رمزارز ها یا ارزهای دیجیتال دیگر نیز بر روی این ارز دیجیتال در روند توسعه آن نقش داشتند یا خیر؟ پس مارا تا آخر این مقاله همراهی کنید تا شما را با دلیل و موضوعات این پدیده آشنا کنیم و بگوییم که این میزان از ارزش بیت کوین از کجا و چگونه آمده است. همچنین شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که آیا سایر ارزهای دیجیتال وجود دارند که از این رمز ارز ارزشمندتر نیز باشند؟ در جواب باید بگویم بله، برخی از رمزارز ها یا ارزهای دیجتال دیگر با توجه به کاربرد ها و کارایی های متنوع خود رشد بهتری نسبت به بیت کوین داشتند.

بیت کوین

بیت کوین چیست؟

به زبان ساده، این ارز یک ارز مثل پول رایج است و عملکرد عمده آن انجام تبادلات مالی میان مخاطبان است. کارکرد کلی این آرزو مشابه دلار آمریکا و ریال ایران میباشد. اما بین این آرزو و آرزوهایی مانند تفاوت‌های اساسی هم وجود دارند. یکی از اصلی ترین تفاوت‌ها این است که این توکن توسط دولت‌ها و نهادهای مالی تولید نشده است و پشتوانه‌های جز مقبولیت عمومی مردم نیست. این ارز به وسیله یک الگوریتم ریاضی ساخته می‌شود و کار می‌کند. در این ارز دیجیتال وظیفه ثبت و نگهداری تراکنش‌ها، از وظایف دستگاه‌های محاسباتی میباشد که کار تولید را نیز برعهده میگیرند. الگوریتم ریاضی این ارز دیجیتال در حقیقت یک تکنولوژی رمزنگاری شده بر اساس بلوک چین است که همگام با ارائه شفافیت شبکه، حریم خصوصی افراد را حفظ می کند. به این معنا که باوجود تعمین شدن، امکان ناشناس بودن در شبکه، همه افراد به اطلاعات تراکنش ها دسترسی دارند.

 

ویژگی های مهم ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

نگاهزدایی: بیت کوین به وسیله هیچ مرکزی، دولت یا نهاد مالی کنترل نمی‌شود. بنابراین برای حفظ و ارزیابی تراکنش‌ها به وسیله مکانیزم اجماع اثبات کار، به شبکه منتشر شده ای از رایانه‌ها (نودها) متکی است.
فناوری بلوک چین: بیت کوین از تکنولوژی بلوک چین استفاده می‌کند که یک دفتر کل عمومی غیرمتمرکز و مشخص است که همه تراکنش‌ها را در خود ذخیره و نگداری می‌کند. بلوک چین تضمین می‌کند و می‌تواند شفافیت و تغییر ناپذیری را به ارمغان بیاورد.
عرضه محدود: بیت کوین دارای تولید محدودی با میزان ۲۱ میلیون کوین است. به این معنی که هیچگاه بیش از ۲۱ میلیون بیت‌کوین نخواهد بود. در حقیقت نودها، برای حل موارد پیچیده ریاضی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و اضافه کردن آنها به رقابت در بلاک چین می‌توان انجام داد. ماینرها برای کوشش خود با بیت‌کوین‌های جدید انعام می‌گیرند، ولی این پاداش به مرور زمان به‌ طور برنامه‌ریزی شده کاهش می‌یابد.

بیت کوین

سخن آخر:
در این مقاله سعی کردیم تا بهترین عناوین و علل پیشرفت و توسعه ارز دیجیتال بیت کوین را در سال های اخیر به شما شرح دهیم و اینکه چرا امروزه از این رمزارز را به عنوان پادشاه رمزارز های جهان میدانند و همچنین چرا جایگاه آن از اکثر جایگاه ارز های دیجیتال بالاتر است، صحبت کردیم. اگر قصد سرمایه گذذاری بر روی بیت کوین را دارید میتوانم بگویم که شما یک شخص ثروتمند و موفقی هستید و خواهید بود، به شرطی که تخصص، آشنایی و تسلط کامل بر بازار های مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید زیرا با یک ندانم کاری ممکن است رویای دیرینه خود را به یک شکست و پشیمانی تبدیل کنید. بنابراین در این مورد بسیار دقت کنید تا از ضرر و زیان آن غافل نباشید.

 

لینک های مفید
بالا