ارز دیجیتال

اصول متنوع سازی در طراحی سایت چیست؟

1403/02/04 0

بسیاری از افراد که علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت می باشند، اغلب این سوالات را میپرسند که آیا میتوان طراحی سایت که با تنوع رنگی، تنوع متنی، تنوع ساختاری و ویژگی های منحصر به فردی را طراحی و پیاده سازی کرد یا خیر؟ در جواب باید بگویم که این موارد به سلیقه و سطح دانش شما در زمینه برنامه نویسی سایت و فرانت اند بر میگردد. اگر شما تنوع ذهنی تان گسترده و روش های مطلوب برای طراحی  سایت در نظر گرفته باشید، میتوانید یک نتیجه خوب و مناسبی از کارتان داشته باشید. طراحی سایت یکی از اصلی ترین سطوح و کشفی است که برای به دست آوردن یک طراحی وب سایت فوق العاده و حرفه ای باید از آن اطمینان حاصل نمود. اصول و پایه های طراحی وب سایت با هدف آسان طراحی وب به مجموعه یا شبکه ای از سیستم ها و رویه ها میباشد که با رعایت تمامی آنها به یک طراح وب حرفه ای تبدیل خواهید شد.

طراحی سایت

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی سایت به عملیات طراحی و پیاده سازی وب سایت های اینترنتی گفته می شود که توسط طراحان وب سایت با بکار گیری از زبان های برنامه نویسی تحت وب به انجام میرسد. زبان های برنامه نویسی که مرورگرهای وب سایت را نشان می دهد HTML نام دارد و طراح سایت با استفاده از وب سایت HTML شما شروع به کد نویسی می کند و توسط CSS ظاهر آن را زیباتر و شکیلتر کرده و طرح متنوعی را برای آن پیاده سازی می کند. در نهایت HTML و CSS دو جزوه مهم و اساسی هر وب سایتی به شمار میروند که هر طراح وبی می بایست آن را دانسته و در پیاده سازی آن نقش بسزایی داشته باشد. در طراحی وب سایت پیاده سازی نخستین صفحه را توسط HTML انجام می دهند و سپس توسط CSS آن را فرمت بندی یا به اصطلاح طرح بندی می کنند و عکس هارا نیز در وب سایت اضافه می کند. چگونگی بهترین و مناسب ترین شیوه طراحی سایت آن است که سایت خود را زیر شرکت هایی با طراحی سایت راه اندازی و اجرا کنید که مناسب در عرصه طراحی وب سایت به شمار میروند. عناوین بسیار مهمی که در زمینه وب سایت وجود دارند آن است که یک وب سایت به تخصص ها و اصول بسیاری به عنوان نمونه: سئو، ایمنی و پایه های گرافیک نیازمند است که مثل هر زمینه دیگری نیاز به متخصصان و پیشکسوتان در حوزه خود را دارد. نخستین قدم در طراحی سایتی این است که وب سایت باید مشخص شود. با مشخص کردن یک وب سایت به طراح این امکان را میدهید که تا در کوته ترین زمان ممکن، کار را به اتمام برساند. با این کار ضرورت های اساسی سیستم مشخص شده و نتیجه نهایی بیشترین میزان رضایت مندی را در پیش خواهد داشت.

طراحی سایت

وب سایت شما باید سرعت بالایی داشته باشد

اگر خود را در جای افراد و مخاطبان وب سایت قرار داده باشید متوجه خواهید شد که آنها همان کلیک کننده ها هستند که مفهوم صبر و شکیبا بودن را متوجه نمی شوند و تنها چیزی که برایشان اصل و مهم است این است که به کسری از مطالب دلخواهشان برسند پس مسلما زمانی است که کاربر باید مدت زمان زیادی در انتظار نمایش وب سایت شما باشد، بطور کلی بعید نیست که شما را ببندد و به سمت سایر وب سایت ها بروند. این مسئله مهم و اساسی تاثیر بزرگی در رتبه وب سایت شما در گوگل یا هر مرورگر دیکری خواهد داشت.

طراحی سایت

سخن پایانی:

داینامیک (پویا) بودن وب سایت شما، از اصول مبتدی در طراحی  سایت می باشد که خیلی مهم است. زمانی که طراحی سایت شما داینامیک باشد، قسمت های گوناگون آن به یکدیگر وصل هستند. اگر شما در وبلاگ خود یک مقاله جدید به انتشار بگذارید، این مقاله در صفحه اصلی وب سایت شما هم نمایش داده خواهد شد. اگر وب سایت داینامیک داشته باشید، توسعه آن راحت تر و آسان تر می باشد. ولی اگر طراحی سایت استاتیک (غیر داینامیک) باشد آن وقت است که امکانات جدید سخت تر و دشوارتر در اختیار کاربران شما قرار خواهد گرفت. در حقیقت وب سایت شما فقط یک معرف یا شناسه ساده از سایت خود خواهد داشت. محتوای همیشگی دنیای اینترنتی است لذا اگر شما در وب سایت خود مطالب آموزشی در زمینه تجارت و بازرگانی، آشپزی، هنری و سایر موارد داشته باشید، مخاطبانتان راحت تر و با اطمینان به شما اعتماد خواهند کرد و شما توجه آنها را به سایت خود جلب خواهید کرد. اما اگر توانایی انتشار مقاله در زمان طراحی وب سایت شرکتی داشته باشید می توانید وب سایت خود را از امکانات و سرویس وبلاگ نویسی پشتیبانی کنید. اگر قصد دارید در جهان اینترنت حضور داشته باشید مطمئن باشید که سایت شما قابلیت وبلاگی داشته باشد.

 

 

لینک های مفید
بالا