ارز دیجیتال

بک لینک چیست؟

1402/01/31 0

یکی از پرکاربردترین عبارات در دنیای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. در حال حاضر مفهوم بک لینک برای بسیاری از فعالان حوزه وب بحثی چالشی است. امیدواریم در این مقاله بتوانیم به درستی بیان کنیم که بک لینک چیست و چه تأثیر مثبت یا منفی می‌تواند بر روی رتبه سایت در موتورهای جستجو داشته باشد. بک لینک ها در اصل لینک‌های ورودی به وبسایت شما از سایر وبسایت‌ها می‌باشند. هنگامی که یک صفحه وب آدرس صفحه وب شما را در سایت خود قرار می‌دهد به گونه‌ای که با کلیک بر روی آن آدرس به صفحه وبسایت شما هدایت شود آن آدرس به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شود. در گذشته بک لینک یک مفهوم فوق‌العاده مهم و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین معیار ارزیابی رتبه وبسایت‌ها در موتورهای جستجو بود، اما امروزه با تغییر الگوریتم موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل اندکی از این اهمیت کاسته شده است. هرچند که هنوز هم بک لینک مناسب می‌تواند تأثیر چشمگیری در افزایش رتبه وبسایت و بهبود سئوی خارجی داشته باشد.

بک لینک چیست؟

پیوندها همان لینک هایی هستند که از یک وب سایت به سایت دیگر اشاره می کنند، به این نوع از لینک ها اینباند لینک ها، لینک های خارجی و لینک های ورودی نیز می گویند. برخی از پیوند ها می توانند داخلی باشند که از یک صفحه سایت به صفحه دیگر سایت اشاره می کنند. پیوند ارز اینترنت به شمار می آید. زیرا پیوند ها ارزش را منتقل می کنند و برای داشتن یک وب سایت ارزشمند لازم است از آن ها استفاده کنید. اگر بخواهیم در قالب یک مثال ارزش لینک های خارجی را به شما نشان دهیم ، فرض کنید قصد سفر به ترکیه را دارید. در این حین اگر 3 نفر به شما پیشنهاد دهند که کدام هتل برای شما مناسب است ، درواقع به شما پیوندی به سمت آن هتل داده اند و آن را نزد شما معتبر تر کرده اند. در وب سایت ها نیز این قانون لینک دهی به همین مقدار ارزشمند می باشد. در لینک های داخلی ، هنگامی که چندین پیوند به یک صفحه خاصی از دامنه ارجاع داده می شوند ، یک سیگنال برای موتور های جست و جو ارسال می شود که حاکی از اهیمت صفحه مورد نظر دارد. چند سالی است که گوگل برای دنبال کردن این پیوند ها الگوریتم هایی را تعبیه کرده است تا سایت های اسپم را شناسایی کند. با این حال ممکن است برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که این الگوریتم ها چیست؟ نحوه کار آن ها چگونه است؟ آیا آن ها همه لینک ها را ارزیابی می کنند؟ در جواب باید بگوییم همه چیز از مفهومی به نام EAT شروع می شود.

تاثیر بک لینک در سئو سایت :

همانطور که گفتیم، زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می‌کند (همراه با لینک آن وب سایت)، این عمل اصطلاحا بک لینک نامیده می‌شود. این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند. بک لینک یکی از عناصر مهم در اصول سئو محسوب می‌شود. وقتی وبسایتی به صفحه‌ای از سایت ما لینک می‌دهد درواقع به موتورهای جستجو می‌گوید: “این محتوا ارزشمند ، معتبر و مفید است”. گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم بک لینک‌ها را برای وبسایت ما “امتیاز مثبت” در نظر می‌گیرند. صفحاتی که بک لینک‌های بیشتری داشته باشند دارای رتبه بندی ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو هستند. متخصصان سئو معتقدند که بک لینک های با کیفیت بالا، عوامل تعیین کننده ای برای SEO هستند که به شما کمک می‌کند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در سایت‌های دارای محتوای مرتبط باشند. و حتما مهم است که این سایت‌ها معتبر و پربازدید باشند و رتبه و اعتبار دامنه بالایی داشته باشند. هرچه بک لینک‌ها باکیفیت‌تر باشند، رتبه بندی وبسایت شما بالاتر خواهد رفت.

نتیجه گیری :
مهندسان گوگل خوب می‌دانند که مدیران و صاحبان خیلی از وبسایت‌ها بک‌لینک می‌خرند. گوگل در کل می‌گوید تلاش نکنید با ساخت بک‌لینک خودتان را بهتر از چیزی که هستید نشان دهید. در نهایت این مشتریان و مخاطبان شما هستند که تعیین می‌کنند وبسایت شما خوب یا بد است. شاید با خرید بک لینک بتوان مدت کوتاهی در نتایج گوگل رتبه گرفت اما کاربران ناراضی حتماً سراغ رقبا خواهند رفت و دیگر روی نتایج شما کلیک نمی‌کنند. این حرف که بگوییم خرید بک‌لینک اصلاً خوب نیست و فقط باید با تولید محتوا رتبه خود را بهبود دهید حرف اشتباهی است. محتوای باکیفیت به صورت طبیعی بک‌لینک می‌گیرد اما این فرایند بسیار زمان‌بر است. باید یک تعادل بین این دور برقرار کنید. هم تولید محتوای با کیفیت هم بک‌لینک‌سازی به شکل درست.


 

لینک های مفید
بالا