ارز دیجیتال

بوت استرپ چیست؟

1402/11/03 0

وقتی طراحی ریسپانسیو وبسایت انقدر در رضایت کاربران و رتبه بندی سئو مهم است، کاملاً منطقی است که برنامه نویسان فرانت اند برای ایجاد صفحات ریسپانسیو دست به دامن فریمورک هایی محبوبی مثل بوت استرپ شوند. فریمورک Bootstrap مجموعه کاملی از ابزارها و کتابخانه های CSS و JavaScript است که به برنامه نویسان کمک می کند در کمترین زمان ممکن موفق به طراحی سایت شوند که با انواع دستگاه ها سازگار است. پس اگر شما هم دوست دارید ثبات و سرعت کار خود را بالا ببرید و به جای تمرکز روی سختی های طراحی صفحات ریسپانسیو روی پروسه توسعه و کنترل وبسایت تمرکز کنید، وقت آن است که بوت استرپ را یاد بگیرید. البته، قرار نیست با مطالعه این مقاله تمام پیچیدگی ها و جزئیات سیستم بوت استرپ را درک کنید چون این فریمورک شامل مجموعه گسترده ای از فایل ها است که یادگیری آن نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد. ولی اگر هنوز در ابتدای راه هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار، ویژگی ها و نحوه استفاده از این فریمورک فوق العاده به دست بیاورید و بعداً تصمیم بگیرید که از آن استفاده کنید یا نه، در جای کاملاً درستی هستید.

Bootstrap چیست؟

Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد. Bootstrap در ابتدا توسط مارک اتو و جاکوب تورنتون و در جهت ایجاد یک چارچوب ظاهری مشخص و یکسان در ابزارهای توییتر طراحی و نوشته شد. قبل از شروع این پروژه نمونه های زیادی با همین رویکرد ایجاد شده بود که همگی با سرنوشتی مشابه و عدم استقبال طراحان وب دنیا مواجه شده بودند. به دلیل وجود مشکلات اساسی در نمونه های دیگر، سازنده اصلی توییتر یا همان مارک اتو تصمیم به ساخت یک سیستم داخلی و قدرتمند برای خود با نام Bootstrap گرفت. در اگوست سال 2011، توییتر Bootstrap را بصورت متن باز و رایگان به عنوان یک فریم ورک طراحی وب سایت در اختیار دیگران قرارداد و در فوریه 2012 به محبوب ترین پروژه در سایت Github تبدیل شده بود.

نتیجه گیری:
همان طور که احتمالا تا به حال متوجه شده اید، بوت استرپ ابزار قدرتمندی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به سرعت و بدون دردسر شروع به کار کنند. این ابزار ادغام یک سری قابلیت فوق العاده که تعامل کاربر با وب را بدون نیاز به کد نویسی از ابتدا فراهم می کند، آسان کرده است. بوت استرپ بسیار محبوب است و برای ساخت برخی از وب سایت های عالی استفاده شده است. مثلا در وبسایت هایی مثل MongoDB، NASA یا حتی FIFA از آن کمک گرفته شده است.
 

لینک های مفید
بالا