ارز دیجیتال

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

1402/09/06 0

ارزهای دیجیتال در همین مدت کوتاهی که پا به عرصه گذاشتند، خود را به عنوان یک نوع دارایی پرسود معرفی کرده‌اند که هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند. رشد بهای بیت کوین از تنها چند سنت به بالای 20 هزار دلار در کمتر از یک دهه، تصویر واضحی از فرصت‌های شگفت‌انگیز ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران به نمایش گذاشته است. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری‌شده بازار بود، اما پروژه‌های متعدد دیگری از آن زمان به وجود آمدند و این پتانسیل را دارند که روند بازدهی بیت کوین را تکرار کنند. اما این بدان معنا نیست که قیمت ارزهای دیجیتال همیشه در روند صعودی به سر خواهد برد. مانند هر نوع دارایی دیگری، یک سرمایه‌گذاری موفق همیشه با نقطه ورود و خروج مطلوب اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که سیگنال‌ ارز دیجیتال برای هر تریدری که می‌خواهد از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به کمک تحلیل تکنیکال سود به دست بیاورد، بسیار مهم است.

سیگنال ارز دیجیتال به زبانی ساده:

سیگنال‌های ارزهای دیجیتال، به عنوان یکی از ابزارهای تحلیل بازار هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا در خرید و فروش ارزها آگاهانه تصمیم بگیرند و به عنوان علائم معاملات رمز نگاری نیز شناخته می‌شوند. در حقیقت سیگنال‌های دیجیتال، آنالیزگر تحلیلات از علامت‌های بازار هستند که از خطر و ریسک معاملات می‌کاهند و کمک می‌کنند بهره و سود ارزها افزایش یابد. لازم به ذکر است که هیچ سیگنال ارز دیجیتالی به دلیل نوسانات بازار و عوامل متعدد دیگر، تضمین کننده 100 درصدی نیست؛ بلکه به عنوان محرکی کمک کننده، کارایی بهتری برای معامله‌گران به وجود می‌آورد. معمولا سیگنال‌های خرید ارز دیجیتال اطلاعات زیر را نمایش می‌دهند.
ارز رمز نگاری انتخابی برای خرید
قیمت ارزهای دیجیتال
ارائه اهداف مختلف برای توقف ضرر و زیان
به یاد داشته باشید سیگنالی قابل قبول است که اطلاعاتی شامل سوددهی و اطلاعاتی راجع به جلوگیری از ضرر برای کاربران ارائه کند. هر تحلیل‌گر می‌تواند با توجه به تجربه و دانش خود، تحلیل دقیق‌تری از شرایط بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

سیگنال ارز دیجیتال

انواع سیگنال ارز دیجیتال:

سیگنال ارز دیجیتال از جهات مختلفی تقسیم بندی می‌شود. در درجه اول سیگنال ارز دیجیتال را به لحاظ روشی تحلیلی که اطلاعات براساس آن به دست آمده‌اند به دو نوع سیگنال تکنیکال و سیگنال فاندامنتال تقسیم می‌کنند که در اولی از نمودارهای قیمتی و روند تحولات اخیر یک ارز دیجیتالی کمک گرفته می‌شود و در دومی علاوه بر آنالیز نمودارها از پست‌ها، توییت‌ها و همچنین نظرات اینفلوئنسرهای حوزه ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود. از سوی دیگر سیگنال ارز دیجیتال را به لحاظ این که دستی، خودکار و دستی-خودکار به دست معامله‌گران می‌رسد نیز تقسیم می‌کنند که در ادامه به بررسی تفصیلی این موارد گفته شده می‌پردازیم:

سیگنال ارز دیجیتال خودکار

یکی از انواع سیگنال‌های موجود در حوزه کریپتوکارنسی، سینگال‌های خودکار هستند که چنین سیگنال‌هایی به صورت خودکار و از طریق الگوریتم‌های معاملاتی و ربات‌های کریپتو منتشر می‌شوند.

سیگنال ارز دیجیتال دستی

سیگنال‌های ارز دیجیتال دستی را می‌توان یکی از ساده‌ترین و همچنین قدیمی‌ترین سیگنال‌های معاملاتی موجود در حوزه کریپتوکارنسی به شمار آورد. این سیگنال را می‌توان با پیگیری اکانت‌های کاربری معامله‌گران کریپتو در شبکه‌های اجتماعی مختلف، ارائه دهندگان سیگنال و همچنین وبلاگ‌های تجاری فعال در این حوزه به دست آورد.

مزایا و معایب استفاده از سیگنال ارز دیجیتال:

نوسان: معامله رمز ارزها به‌خاطر فرصت‌های سودآوری خود، طی سال‌های اخیر به روشی محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. نوسان بازار ارز دیجیتال حتی در بازار خرسی نیز توانسته سودآوری‌های بالایی برای معامله‌گران به‌همراه داشته باشد که استفاده از سیگنال های کریپتویی را به یکی از روش‌های محبوب تبدیل کرده است.
احساسات: با این وجود، در صورت حرکت بازار خلاف جهت انتظار شما که عموما چیزی فرای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و مبتنی بر احساسات کلی تریدرهاست، احتمال ضرردهی‌های سنگین را نیز بیشتر می‌کند. بنابراین استفاده از سیگنال‌های رمز ارزی در چنین بازاری که می‌تواند حتی بهترین تحلیل‌ها را هم بی‌اثر کند، خالی از ریسک نیست.
تعدد سرویس‌ها: امروزه تریدرهای حرفه‌ای و پلتفرم‌های ارائه‌دهنده سیگنال‌های کریپتویی مختلفی پا به عرصه گذاشته‌اند. بنابراین دست شما برای انتخاب باز است و محدودیت زیادی ندارید.
پامپ و دامپ: یکی از خطرات استفاده از سیگنال های رمز ارزی، کلاهبرداری‌های مختلف مرتبط با این حوزه مانند پامپ و دامپ است. در این روش، کلاهبردارانی که عموما تعداد بالایی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارند، با تبلیغ و ارائه سیگنال های جعلی به جذب تعداد بالایی از سرمایه گذاران برای خرید ارز مورد نظر خود پرداخته و پس از رشد قیمت، با فروش یکباره دارایی‌های خود باعث افت قیمت و ضرردهی دیگران می‌شوند. مشابه اتفاقی که برای 32 رمز ارز در گروه تلگرامی Big Pump Signal در سال 2018 افتاد.

نتیجه گیری:
در نهایت باید گفت که استفاده از سیگنال‌های ارز دیجیتال می‌تواند یک راه بسیار خوب برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال باشند، اما سودمندی آن‌ها هرگز تضمین شده نیست و به طور کلی هیچ تضمینی مبنی بر درست از آب درآمدن سیگنال‌ها در کار نیست. به همین دلیل، یک سرمایه‌گذار خوب نباید تمامی دارایی‌های خودش را وارد کند و باید حساب شده به سرمایه‌گذاری بپردازد. به حد ضرر و حد سود سیگنال‌ها پایبند باشید و طمع نکنید چرا که طمع در نهایت به ضرر بسیار و از دست رفتن دارایی‌تان ختم می‌شود. همچنین فراموش نکنید که پیش از سرمایه‌گذاری در سیگنال‌ها، به اینکه سیگنال ارز دیجیتال چیست پی ببرید.
 

لینک های مفید
بالا