ارز دیجیتال

شاخص ماینر رزرو miner reserve چیست؟

1402/11/09 0

در بازارهای مالی شاخص‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها وضعیت بازار را تحلیل می‌کنند و برای سرمایه‌گذاری در آن تصمیم می‌گیرند. تحلیل‌گران حرفه‌ای تحلیل تکنیکال چه در بازار کریپتوکارنسی و چه در فارکس به این شاخص‌ها توجه خاصی دارند. بازار مالی جایی نیست که بتوان به صورت دقیق آینده یک سهام یا ارز را در آن پیشگویی کرد با این حال در نظر گرفتن این شاخص‌ها به داشتن تحلیل دقیق‌تر از بازار کمک زیادی خواهد کرد. یکی از شاخص‌های مهم در بازار ارزهای دیجیتال شاخص ماینر رزرو است. این شاخص مورد توجه تحلیل‌گران کریپتوکارنسی است و سیگنال‌های بازار نزولی یا صعودی را به خوبی نشان می‌دهد. در این مقاله قرار است مفهوم شاخص ماینر رزرو را بررسی کرده و استفاده از این شاخص برای تشخیص روند ارز دیجیتال را یاد بگیریم.

معرفی شاخص Miner Reserve

Miner Reserves طبیعت صعودی (بازار گاوی) یا نزولی را تعیین می کند. تعداد کل بیت کوین هایی که در حال حاضر در کیف پول ماینرها نگهداری می شوند با شاخص Miner Reserves نشان داده می شود. در تحلیل ارزهای دیجیتال شاخص های متنوعی وجود دارد که میتوان با استفاده از آن قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد شاخص Miner Reserve یکی از شاخص ها در تحلیل ارزهای دیجیتال است و قیمت ارزهای دیجیتال به طور مستقیم به این شاخص بستگی دارد. به طوری که شما می توانید با زیرنظر داشتن این شاخص به پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال بپردازید. شاخص Miner Reserve تولید بیت کوین توسط ماینرها و استخراج کنندگان را زیر نظر می گیرد. ماینرها یکی از عوامل مهم و اثرگذار بازار هستند. بنابراین زیرنظر گرفتن آن ها می تواند به شما کمک کند تا در تحلیل روند بازار و پیش بینی قیمت بازار بهتر عمل کنید.  تعداد بیت کوین محدود و در حدود 21 میلیون است و تاکنون بیش از 19 میلیون از آن استخراج شده است. بنابراین برای اینکه استخراج بیت کوین خیلی زود تمام نشود، سازنده بیت کوین از فرایند هاوینگ یا نصف کردن استفاده می کند که در آن در هر دوره 4 ساله، مقدار تولید بیت کوین های جدید به طور ناگهانی نصف می شود. هاوینگ، باعث می شود پاداش اهدایی به دستگاه های ماینر 50 درصد کاهش یابد. هدف هاوینگ کنترل تورم بیت کوین است. شاخص Miner Reserve با زیر نظر گرفتن ماینرها به صورت دقیق و اینکه باتوجه به شرایط بازار تا چه حد می‌توانند در بازار فعلی به استخراج بیت کوین بپردازند، در روند پیش بینی قیمت بیت کوین اثرگذاری زیادی دارد.

نتیجه گیری:
به تازگی که شاخص  miner reserve  در سایت کریپتو کوانت پیش بینی کرده است که ذخایر ماینر BTC در حال افزایش است و به نظر می رسد نزدیک به سطوح مشاهده شده در تاریخ 9 می  باشد، افراد زیادی در پی استفاده از این شاخص هستند همانطور که در این مقاله از پرشین الیت خواندید شاخص miner reserve به شما کمک میکندد که با بررسی میزان ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول ماینرها یا ارزهای دیجیتال استخراج شده به پیش بینی میزان قیمت ارزهای دیجیتال یا پیش بینی روند بازار به شما کمک خواهد کرد.
 

لینک های مفید
بالا