ارز دیجیتال

تگ section در html چیست؟

1402/11/24 0

تگ section در html و طراحی سایت برای ایجاد یک بخش مستقل و معنادار استفاده می شود. ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چطور بخش مستقل را تشخیص دهیم؟ برای کدام بخش ها استفاده از تگ سکشن اشتباه است؟ یا سوالاتی مشابه برایتان به وجود بیاید. در این نوشته شیوه اصولی استفاده از تگ section در html را همراه با مثال و تصویر بررسی کنیم تا با این تگ به خوبی آشنا شوید.

تگ Section چیست:

تگ section به معنی بخش و قسمت، یکی از کاربردی ترین تگ های html و از تگ های جدید اضافه شده در HTML5 است. این تگ یک عنصر بلاکی و جزو تگ های معنادار (semantic tags) html5 است که در HTML4.01 و نسخه های قبلی پشتیبانی نمی شد. تگ section تگی است که با استفاده از آن می توان یک سکشن یا اصطلاحا یک بخش را در یک صفحه وب ایجاد کرد. معمولا از تگ سکشن برای مشخص کردن و معرفی یک محتوای مستقل دری سایت استفاده می شود. مثلا اگر به صفحه اول آموزشگاه طراحی سایت آریا تهران یا لندینگ پیج های مختلف این آموزشگاه مراجعه کنید، می بینید دارای قسمت ها یا همان سکشن های مختلفی است که هریک دارای عنوان بوده و با تگ های تیتر H1-H6 مشخص شده اند.

کاربرد تگ section در html:

تگ <section> تعیین یک بخش یا قسمت مجزا در یک سند وب، مانند فصل، هدر، پاورقی، و یا هر بخش دیگر از سند را مشخص می کند. در html4 تگ div جهت تقسیم بندی و بخش بندی اجزای مختلف سایت بود اما در HTML5 تگ‌ هایی مانند تگ header، تگ footer و تگ article جایگزین این تگ در بحث بخش بندی سایت شدند. در اصل تگ section در HTML یک ظرف برای محتوایی است که ارتباط معنایی بین عناصر آن وجود داشته و دارای سرتیتر یا heading می‌ باشد. دلیل استفاده از عنوان برای تگ section این است که اطلاعات مفهومی راجع به آن section را بیان کند. بنابراین اگر در هنگام طراحی سایت قصد دارید از تگ section استفاده کرده و بخشی را به صفحه وب خود اضافه کنید ولی نمی توانید عنوانی برای آن تعریف کنید، مطمئن باشید که درست از تگ <section> استفاده نکرده اید و باید از تگ div به جای آن استفاده کنید. در ضمن اگر قرار است برای محتوایی فقط زیباسازی و استایل دهی و یا اسکریپت نویسی انجام دهید از تگ section استفاده نکرده و بجای آن تگ <div> را به کار ببرید. معمولا section ها دارای یک تگ header می باشند و ممکن است که تگ footer نیز داشته باشند و همچنین در داخل تگ Section تگ های article ،aside و nav می تواند قرار گیرد. در مواقعی که شما می خواهید یک تگ، به عنوان نگه دارنده تگ های دیگر و یا برای قالب بندی و یا برای نوشتن اسکریپت استفاده شود، بهتر است از تگ section در html استفاده نشود و به جای آن از تگ div استفاده شود.

نتیجه گیری:
در این مطلب به طور کامل درباره تگ section در HTML، ساختارش، کاربرد صحیح آن و نحوه کدنویسی به همراه مثال های زیاد آن بیان شد تا این موضوع به طور کامل برایتان جا بیفتد و تسلط کافی پیدا کنید. حال می توانید به راحتی بخش های مختلفی از سایت که ارتباط معنایی با یکدیگر دارند را طراحی کنید.
 

لینک های مفید
بالا