ارز دیجیتال

سوشال تریدینگ چیست؟

1402/02/28 0

فعالیت در هر یک از بازارهای مالی نیاز به دانش تحلیل تکنیکال دارد. با داشتن دانش تکنیکال و دانستن نکات فنی معامله و ترید می‌توانید به صورت روزانه از بازارهای مختلف مالی به درآمد و سود مناسبی برسید. ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مهم مالی است که در دهه اخیر رشد پیدا کرده و توانسته در این مدت زمان کم به محبوبیت زیادی برسد. در هنگام توسعه این بازار مالی نوین، پلتفرم‌های مختلفی به وجود آمدند تا معامله در بازارهای مختلف مالی را برای افراد تازه وارد یا حتی ماهر، ساده‌تر و راحت‌تر کنند. به طور حتم نام سیگنال ارز دیجیتال یا سهام بورس به گوش شما خورده است. به جای این که به دنبال سیگنال‌های خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر نوع دارایی دیگری در کانال‌ها و پیج‌های مختلف باشید، می‌توانید در پلتفرم‌های عمومی عضو شده و از کمک افراد حرفه‌ای استفاده کنید. چنین مفهومی درون سوشال تریدینگ جای‌گذاری شده که در ادامه این مقاله از کیف پول من بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

سوشال تریدینگ چیست؟

به احتمال زیاد عبارت سوشال نتورک Social Network به معنی شبکه اجتماعی را بارها شنیده‌اید. سوشال تریدینگ را اگر به‌صورت لغوی ترجمه کنیم به معنی معامله اجتماعی یا جمعی است که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مانند شبکه‌های اجتماعی مجازی، معامله‌گران (تریدر) از سراسر جهان تجربیات و نتایج معاملات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و شما می‌توانید از استراتژی‌های افراد موفق در این حوزه استفاده کنید. پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با معامله‌گران دیگران ارتباط برقرار کرده و با عضو شدن و دنبال کردن آن‌ها سیگنال‌های خوبی دریافت کرده و سود خود را افزایش دهید.

مزایا و معایب  سوشال تریدینگ چیست؟

همان‌طور که گفتیم، سوشال تریدینگ مانند یک شبکه اجتماعی است. این شبکه که مختص تجارت اجتماعی است، مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایا
•    معامله‌گران موفق می‌توانند با ارائه سیگنال در پلتفرم سود کسب کنند.
•    امکان کسب سود با کپی‌کردن معاملات برای افراد مبتدی وجود دارد.
•    می‌توان نتایج معاملات دیگران را به‌صورت لحظه‌ای در آن دنبال کرد.
•    معامله‌گران می‌توانند در آن به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر بپردازند و از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های هم استفاده کنند.
•    ارائه شفاف اطلاعات بدون هیچ‌گونه مخفی‌کاری
•    راهی سریع و آسان برای افرادی که به‌دنبال یادگیری و رشد سریع در زمینه معامله‌گری هستند.

معایب
•    ممکن است معامله‌گران مبتدی تحت تأثیر قرار بگیرند و راه اشتباه را انتخاب کنند.
•    افراد غیرمتخصص نیز می‌توانند اطلاعات و نظرات خود را به اشتراک بگذارند؛ بنابراین لازم است قبل از استفاده از هر نوع نظر و اطلاعات به‌خوبی تحقیق و بررسی شود.
•    در سوشال تریدینگ به میزان ریسک‌پذیری و سطح اطلاعات مخاطبان توجهی نمی‌شود.

تفاوت سوشال تریدینگ با کپی تریدینگ :

همان‌طور که گفته شد، Social Trading تفاوت‌های زیادی با کپی تریدینگ دارد. در سوشال تریدینگ برخی معامله‌گران و تریدرهای موفق، استراتژی‌ها، تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌ها و سیگنال‌هایی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. شما به‌عنوان یک تریدر می‌توانید یک یا چندین مورد از این موارد را دقیق و کامل مطالعه کنید و بهترین استراتژی را برای معامله‌های خود به کار ببرید. این موضوع تنها درباره ارزهای دیجیتال نیست و می‌تواند به بسیاری از بازارهای مالی یا سهام شرکت‌ها نیز تعمیم پیدا کند. در سوشال تریدینگ نیز ممکن است بسیاری از کاربران و تریدرهای تازه‌کار از معامله‌گران حرفه‌ای‌تر تقلید کنند یا بسیاری از معامله‌های آن‌ها را انجام دهند، اما همیشه تنها کپی محض انجام نمی‌شود و پیروی با بررسی تحلیل‌ها دنبال خواهد شد. در سوشال تریدینگ شما باید دارایی‌ها و استراتژی‌ها را روزانه بررسی کنید و تصمیم‌های بهتری بگیرید.

نتیجه گیری :
در پایان لازم به ذکر است که تجربه نشان داده، استفاده از تجربیات دیگران و تبادل آن در فضاهای اشتراکی علاوه‌بر اینکه آگاهی جمعی را در آنه موضوع مشخص بالا می‌برد،‌مس‌توانهد منفعت مالی همگانی هم به همراه داشته باشید. دنیای رمزارزها هم از این قافله مستثنی نیست و با فراهم شدن پلتفرمی مانند سوشال تریدینگ می‌توان به این مقصود رسید.


 

لینک های مفید
بالا