ارز دیجیتال

پروتکل استمپ بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

1403/02/18 0

یکی دیگر از استراتژی هایی که در عصر معاملات ارزهای دیجیتال و به ویژه در خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین، پروتکل استمپ بیت کوین است که در زمینه فعالیت در بازارهای مالی از بازار ارزهای دیجیتال بسیار کاربردی و موثر است. همچنین در معاملات بیت کوین یک سرلوحه و تکنیک مهم و اساسی به شمار میرود زیرا با اانجام این روش ها و شیوه های بازاریابی و خرید و فروش بیت کوین یا سایر رمزارزها شما سود چشمگیری را در طول مدت نسبتا طولانی بدست می آورید. علاوه بر آن شما  در این شیوه معامله گری و سرمایه گذاری توسط تحلیل بازار و بررسی رویداد های متنوع،  به وسیله تکنیک سوئینگ تریدینگ بیت کوین خود را خرید و فروش میکنید.

 پروتکل استمپ بیت کوین

پروتکل استمپ بیت کوین چیست؟

برای آشنایی با معنی یا شرح پروتکل استمپ بیت کوین (Stamp Protocol)، ابتدا باید گفت که این پروتکل نیز نوعی هنرهای دیجیتالی را در شبکه بیت کوین بطور تصویر ارائه می‌کند که اندکی با پروتکل بیت کوین اوردینالز متفاوت میباشد. پروتکل استمپ، توسط مهندس نرم‌افزار و علوم رایانه‌ای، به نام مایک، در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده و شیوه پیاده‌سازی آن رابطه مستقیمی با پروتکل Counterparty (XCP) دارد. پروتکل Counterparty با راه‌اندازی در سال ۲۰۱۴ برای نخستین NFT مبتنی بر بلاک چین بیت کوین شناخته می‌شود.

 

شیوه پردازش پروتکل استمپ بیت کوین چگونه است؟

شیوه پردازش پروتکل استمپ بیت کوین، به این‌گونه میباشد که هر شخصی قادر خواهد بود با پیوند نوعی از دیتا، اعم از تصویر، گیف یا فایل‌های SVG به گروهی از UTXOها، رشته Base64 را تولید و رمزنگاری کند که آن را می‌توان؛ مثل مهر یا STAMP در توضیحات تراکنش به ترتیب قرارداد. این اطلاعات رمزنگاری شده که در خروجی‌های خرج نشده بیت کوین یا UTXO ذخیره می‌شوند، با رشته‌های Base64 در گستره استمپ و سایت stampchain.io قفل‌گشایی شده و قابل‌مشاهده خواهند بود. به عبارتی دیگر این توکن‌ها، به طور کامل روی بلاک چین بیت کوین و داده های مربوط به تراکنش‌ها ثبت می‌شوند و قابل رویت هستند. اگر بخواهیم این تراکنش را به‌ آسانی تمام برای شما توضیح دهیم، در ایجاد یا مینت استمپ‌ها، شما در پروسه پروتکل استمپ، تصاویر را به فایل‌هایی با فرمت Base64 تبدیل می‌کنید که قالب متنی میباشد. پس از تبدیل، این عنصر رمزنگاری شده و در اطلاعات تراکنش ثبت می‌شود و NFT شما اجاد میشود.

 پروتکل استمپ بیت کوین

سخن پایانی:
در این بخش با بکارگیری اصول و تکنیک های بسیاری در عرصه خرید و فروش یا معاملات بیت کوین، توانستیم به نکات مهمی از پروتکل استمپ بیت کوین برسیم و درباره اینکه این استراتژی چه کاربردی در خرید و فروش و یا سرمایه گذاری در زمینه بیت کوین چه تاثیر بر دارایی و سودآوری ما دارد و اینکه استفاده از این نوع استراتژی در این زمینه باعث چه رویکردی در توسعه مالی و دارایی ما وجود دارد و چگونه می توان از آن به عنوان یک ابزار کارآمد در معاملات خود استفاده کرد. همچنین به یک سری از مزایا و معایب استفاده از پروتکل استمپ بیت کوین در معاملات ارزهای دیجیتال پرداختیم، البته هر استراتژی که شما در تریدینگ فکرش را میکنید، هر یک دارای مزایا و معایب مختص خودشان را دارند و ما بایستی از راه های مختلفی این مسائل کوچک را حل کنیم.

 

لینک های مفید
بالا