ارز دیجیتال

تفاوت بیت کوین با ارز دیجیتال چیست؟

1403/02/05 0

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و قدرتمند محسوب میشود که به وسیله سازمان غیردولتی اداره می‌شود و با دیگر ارزهای دیجیتال  تفاوت زیادی دارد. در مقابل برای شرح ارز دیجیتال چیست بایستی گفت، کریپتوکارنسی به تکنولوژی گفته می‌شود که به عنوان ابزاری برای انجام عملیات تراکنش‌های گوناگون مالی که مطمئن هستند عمل می‌کنند. بر اساس این تعریف بیت کوین نیز زیر مجموعه‌ای از ارز دیجیتال به شمار میرود ولی در واقع تفاوت بین این دو مفهوم قرار دارد. در این مقاله تلاش میکنیم تا به تحلیل تفاوت بیت کوین و ارز دیجیتال بپردازیم. برای این که بتوانیم فرق بین بیت کوین و ارز دیجیتال را توضیح دهیم، در اول بایستی با فناوری این دو  مورد آشنا شویم و به یک سوال مهم یعنی بیت کوین چیست هم جواب خواهیم داد. به عنوان مثال، بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی است که ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ ایجاد و تولید کرد و به عنوان یک برنامه منبع باز برای نقل و انتقال پول  استفاده شد.

بیت کوین

تکنولوژی بیت کوین چیست؟

بیت کوین در حقیقت یک ارز دیجیتال است که می‌توانیم آن را به عنوان یک رمزارز نیز بدانیم. این رمزارز برای بهبود سرعت به تریدینگ خرید و فروش های برون مرزی، پایین آمدن کنترل دولت بر تجارت و بازرگانی و آسان کردن تمامی فرآیند بدون وجود واسطه‌های شخص ثالث ایجاد شده است و همین امر باعث کاهش هزینه‌های مبادلات این دیجیتال می‌شود. همچنین از آنجایی که بیت کوین از نظر مادی و فیزیکی وجود ندارد، بسیار مطمئن خواهد بود و می تواند خطراز دست ثروت و سرمایه را به کمترین میزان خود  برساند. این آرزو برای اجرای و پذیرش تراکنش‌های از بلاکچین کمک می‌گیرد. بلوکچین یک دفتر کل توزیع شده می باشد که محیطی با هزینه کم، ایمن و مطمئن را برای تراکنش‌های همتا به همتا ایجاد و ارائه میدهد. همچنین، داده ها را در اختیار عموم قرار می‌دهد تا هر شخصی قادر به دسترسی فرآیند ها و تراکنش های مال باشد و آن را رویت کند. در کل یک بیت کوین هنوز به عنوان آرزو برای انجام کارهای رسمی روزمره و پرداخت‌ها تعریف نشده است، اما خیلی از مردم در سرتاسر جهان از آن برای تراکنش‌های گوناگون و سرمایه‌گذری و تریدینگ استفاده می‌کنند و یکی از با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال به محسوب میشود.

بیت کوین

هدف اصلی

در جواب به این سوال که بیت کوین چه تفاوتی با ارز دیجیتال دارد؟ در نخست باید بگوییم همانطور که در وایت پیپر بیت کوین این رمزارز به منظور آسان سازی و بالابردن سرعت خرید و فروش ها بدون محدودیت های مختلف به بازار ورود پیدا کرد ولی اهداف و خواسته ارزهای دیجیتالی بالاتر از این خواهد بود. در حقیقت هدف ارزهای دیجیتال نیز با هدف بیت کوین یکسان است، اما هدف مهم آن عرضه تراکنش های کم هزینه، ایمن و مطمئن می باشد.

 

استراتژی
بیت کوین بر کم شدن هزینه خرید و فروش ها و زمان تراکنش‌ها متمرکز است، اما به صورت کلی پذیرش (انعطاف پذیری) کمتری دارد. در مقابل ارز دیجیتال به منظور تبدیل ارزها در محیطی امن و مطمئن با نظارت کمتر یا بسیار کم یا بدون دخالت سازمان ها یا ارگان های دولتی و واسطه ها می توانند انجام دهند و این هم یکی از تفاوت بیت کوین و ارز دیجیتال می باشد.

بیت کوین

سخن آخر:
در این بخش سعی کردیم عناوین مهم که تفاوت بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را تعیین میکنند به شما اطلاعات کافی ارائه داده باشیم و شما از این مسائل و آنچه را که در مورد تفاوت میان بیت کوین و ارز دیجیتال را که دنبال میکنید به شما ارائه دهیم.

 

 

لینک های مفید
بالا