ارز دیجیتال

روش ساخت اسلایدر در طراحی سایت چگونه است؟

1403/02/11 0

همانطور که مشاهده میکنید در این مقاله سعی داریم تا کمی در مورد ساخت یک اسلایدر در طراحی سایت با شما صحبت کنیم. به طور کلی در طراحی سایت اگر میخواهید که سایت شما با ویژگی ها و علائم متنوعی برخوردار باشد تا بسیاری از کاربران را به خود جذب کند، المان های سایت شما بایستی از ویژگی های منحصربه فرد و کاربر پسند برخوردار باشد از جمله این المان ها اسلایدر صفحه شماست. برای مثال اگر اسلاید شما از تصاویر مجزا و تحسین برانگیز استفاده شود یا ویژگی های ترانزیشن (مدت زمان و حالت حرکت) به صورت نرم و ملایم باشد، میتواند بخشی از جذابیت سایت شما را شکل دهد. علاوه براین استفاده از عناوین و  جملات مختلف نیز میتواند کارساز باشد. اگر مایل هستید تا پاسخ سوال اسلایدر چیست و چگونه ساخته میشود؟ را  بدست آورید، پس مارا دنبال کنید.

 اسلایدر

اسلایدر سایت چیست؟

اسلایدرها باکس های مستطیلی میباشند که در بالای صفحه اصلی سایت قرار می گیرند تا شکل ا سایر عناصر گرافیکی وب سایت، چشمان مخاطب را مجذوب خود کنند. در حقیقت اسلایدرها می‌توانند کاربر را مجاب کنند تا صفحات دیگری را نگاه کنند و در داخل وب سایت جستجو کنند. سایت اسلایدر برای نمایش تخفیفات و رویداد ها، معرفی کالاها و سرویس ها و … بهترین مکان به حساب می آید. هر اسلایدر از صفحات مختلفی تشکیل شده است. این صفحات طبق یک زمان مشخص جابجا می‌شوند. غذاهای گوناگون و اقسام اسلایدرهای مختلف وجود دارد که به حالت جزئی‌تر با هر کدام آشنا می‌شویم.

 

چطور برای سایتمان اسلایدر بسازیم؟

افزونه‌های المنتور وردپرس انواع اسلایدر را فراهم می‌کنند تا قادر به استفاده از آنها باشید. غیر از این اگر بخواهید برای سایت خود اسلایدر ایجاد کنید و راه اندازی کنید با استفاده از اسلایدرهای حاضر، باید دست به دامان زبان های برنامه نویسی شوید. برای طراحی اسلایدر سایت، باید از زبان جاوا اسکریپت و کتابخانه‌های آن به عنوان Node.jsاستفاده کنید. این  clhkd است که اگر از افزونه المنتور استفاده کنید، تنها کافیست بر روی اسلایدر موردنظر خود کلیک کرده و آن را به داخل صفحه هدایت کنید. فوایدی که اسلایدرهای آماده دارند، باید به لحاظ گرافیکی و بصری باشند.

 اسلایدر

نکاتی که باید در ساخت اسلایدر سایت رعایت کنیم؟

دکمه CTA
حتما تابحال با کلمه CTA یا Call To Action روبه رو شده اید. CTA به منظور دعوت به عمل است. یعنی مخاطب با استفاده از یکسری عناصر، می‌تواند با سایت مانع کند. یکی از موثرترین نمونه های آن، دکمه خرید محصول میباشد. اگر دقت کنید بر روی اسلایدرها (پایین در کنار آن) قرار داده است که مخاطب با کلیک بر روی آن‌ها قادر است اسلاید یا بعد از آن را بیاورد. به این دکمه ها هم، دکمه CTA می گویند.
عبارات کلیدی مرتبط
یک اسلایدر سایت وقتی بهتر میباشد که پیام یا واژه های کلیدی مرتبط با کاربر وبسایتتان را در ابتدای ورود، به او نشان دهد. به عبارت ساده، مخاطب با ورود به وبسایت شما چه چیزی دید او را فرا میخواند یا چه خدماتی را در اختیار او قرار می‌دهد که به خوبی نشان دهد.
هماهنگی با محتوای سایت
یکی از اساسیترین خصوصیاتی که در طراحی یا بکارگیری از اسلایدر باید مورد توجه قرار گیرد، هماهنگی آن با سایت میباشد. به عبارت دیگر، تصاویری که داخل اسلایدر این عناصر بکار می‌روند باید با سایت شما همخوانی داشته باشند.

 اسلایدر

نتیجه گیری:
در این بخش سعی کردیم تا به بهترین شکل ممکن، ساخت یک اسلایدر در سایت را برای شما توضیح دهیم. همانطور که گفتیم در طراحی اسلایدر بایستی یک سری اصول را رعایت میکردید از جمله محتوایی با خوانایی بالا،  استفاده از عبارات کلیدی مرتبط، هماهنگ بودن با محتویات سایت و سایر ویژگی میباشند. طراحی یک اسلایدر میتواند برای سایت شما اهمیت زیادی داشته باشد چرا که کاربران با دیدن این محتویات نظرشان نسبت به سایت شما متفاوت میشود.

 

لینک های مفید
بالا