ارز دیجیتال

نقش ری اکت در طراحی سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

1403/02/08 0

همانطور که در تیتر مقاله مشاهده میکنید در این بخش در نظر داریم تا کمی در مورد ریکت (ReactJs) با شما صحبت کنیم و اینکه کاربرد ری اکت در طراحی فرانت اند یا بک اند سایت چیست و از چه مزیت های برخوردار است و چه کمکی میتواند در طراحی سایت به ما کند. ری اکت یکی از کتابخاننه های مهم و معروف جاواسکریپت میباشد. ری اکت یک کتابخانه کاربردی و منحصر به فرد در طراحی سایت محسوب میشود و از این کتابخانه جاوااسکریپت در بسیاری از پروژه های توسعه گری و بزرگ نیز استفاده میشود. ری اکت یک استاندارد برای طراحی سایت است و به عنوان یک دستیار مفید و مناسب برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب سایت از آن یاد میشود. علاوه بر آن نیز ری اکت یک منبع توسعه یافته در زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت به شمار میرود.

ری اکت

ری اکت (React) چیست؟

ری اکت (React) یک کتابخانه جاوا اسکریپتی برای پیاده سازی رابط کاربری بوده است که برای تولید برنامه‌های تحت وب با استفاده از کامپوننت‌ها، قابل استفاده میباشد. از جمله ویژگی‌های برجسته React می‌توان به، قابلیت استفاده دوباره، امنیت اشاره نمود. React با بکارگیری از مدل مفهومی مختص خود که به عنوان Virtual DOM شناخته می‌شود، ایجاد برنامه‌های پویا و پاسخگو را تلقی می‌کند. با توجه به این که واضح تر بررسی کنیم که ری اکت چیست، بد نیست بدانید React، برای توسعه دهندگان وب بسیار ارزشمند است، چرا که بسیاری از شرکت‌ها از React برای توسعه نرم افزار ها یا برنامه های خود استفاده میکنند. همچنین، React راه را هموار کرده تا بتوان با فریمورک‌هایی مانند Angular و Vue نیز آشنایی داشته باشیم.

 

فریمورک چیست؟

در پایان این سلسله مراتب، به فریمورک می‌رسم که شبکه ای از کتابخانه‌ها را گردآوری می‌کند. به صورت کامل تر، فریمورک (Framework) در برنامه‌نویسی به مجموعه‌های قوانین، تکنیک‌ها، کتابخانه‌ها و الگوهای طراحی نامیده می‌شود که به برنامه‌نویسان این امکان را میدهد تا برنامه‌های خود را با سرعت بیشتری توسعه دهند. در حقیقت، فرورک به عنوان یک طراحی برای توسعه برنامه‌ها، قابلیت‌هایی مثل اصلاح پذیری، قابلیت استفاده دوباره کد، تولید کد نگهداری و بالا بردن سرعت توسعه را تضمین میدهد. در نتیجه باید بگوییم هر چند که ری اکت با وجود برضی از ویژگی‌هایی که دارد، یک فریم‌ورک جاوا اسکریپت شناخته می‌شود، ولی به صورت رسمی یک کتابخانه میباشد. این لایبرری که محبوبیت بسیاری در میان توسعه دهندگان پیدا کرده است برای ساخت و توسعه رابط کاربری (UI) کارایی بسزایی دارد. از این کتابخانه به‌عنوان کتابخانه واکنش‌گرا (Reactive) نیز عنوان می‌شود، اجازه می‌دهد داده‌ها و تغییراتی که در آنها اتفاق می افتد، به خوبی واکنش نشان دهد. این ویژگی به برنامه‌نویسان کمک می‌کند با تکنولوژی های کمکی مثل HTML، CSS، JavaScript، رابط کاربری بسیار پویا و  دینامیک داشته باشند.

ری اکت

کتابخانه چیست؟

گروهی از پکیج‌ها، در یک کتابخانه وجود دارند. یعنی هدف کتابخانه ایجاد و ارائه بعضی امکانات آماده به برنامه‌نویسان تا سازماندهی چندین هزار و حتی میلیون‌ها خط از کد، روز به روز آسان تر شود. پس به طور کلی یک کتابخانه همان چیزی است که برنامه نویسی را سریع و مانع بالارفتن حجم کد شود.

 

نتیجه گیری:
در این بخش با تحقیقات و بررسی های که از قبل انجام شده بود، در تلاش بودیم تا اساسی ترین و مهمترین موضوعات و عناوین مربوط به کتابخانه ری اکت را به شما به صورت واضح و شفاف توضیح دهیم. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، عوامل و ویژگی های مختلف وجود دارد که باعث شده است تا ری اکت به یک کتابخانه یا بهتر بگویم در زمینه طراحی سایت به یک منبع استاندارد و منحصر به فرد تبدیل شود که بسیاری از برنامه نویسان آن را اولویت ابزار برنامه نویسی خود میدانند. اگر میخواهید در حوزه طراحی وب سایت فعالیت کنید حتما یادگیری ری اکت را اولویت کار خود قرار دهید.

 

 
 

 

 

لینک های مفید
بالا