ارز دیجیتال

قالب سایت چیست؟

1401/12/06 0

هنگامی که وارد سایت های مختلف شوید، حتماً متوجه تفاوت ظاهر آن سایت ها با هم خواهید شد. هر سایتی ظاهر متفاوتی دارد و این تفاوت بخاطر تفاوت قالب آن ها است. اگر قصد طراحی سایت اینترنتی داشته باشید، یکی از مراحلی که با آن مواجه می شوید قالب سایت است. در واقع شما برای آن که بتوانید سایتی داشته باشید، باید قالبی انتخاب کنید تا سایت شما با همان ظاهر دلخواه نمایش داده شود. برای انتخاب قالب سایت باید به نکاتی توجه کنید تا یک سایت استاندارد و حرفه ای داشته باشید! در این مقاله قصد داریم به بررسی قالب سایت، انواع قالب سایت و نکاتی برای انتخاب یک قالب مناسب بپردازیم.

قالب سایت چیست؟

قالب سایت یاtemplate   را می‌توان مشابه دکور و قفسه‌بندی فروشگاه‌ها در دنیای واقعی دانست. قالب سایت ترکیبی از رنگ، تصاویر و المان‌های موجود در ‌سایت مانند دکمه‌ها است و باعث می‌شود فروشگاه شما مرتب و منحصربفرد دیده شود. طراحی رابط‌ کاربری یا قالب اندازه نوشته‌ها، عرض کلی صفحات و اندازه هر یک از ستون‌های سایت را تعیین می‌کند. زمانی که شروع به استفاده از وردپرس می‌کنیم، یک قالب آماده و پیش‌فرض برای ما فعال است. شاید از خود‌تان بپرسید با وجود این پوسته آماده و پیش‌فرض چرا باید یک قالب دیگر برای سایت انتخاب کنم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است کمی در مورد اهمیت قالب سایت برای کاربران و تاثیر آن بر افزایش فروش اطلاعاتی را در اختیار‌تان قرار دهم.

چرا قالب سایت مهم است؟

هنگامی که وارد وب سایت های مختلف شوید، حتماً متوجه تفاوت ظاهر سایت ها با هم می شوید. هر سایتی ظاهری متفاوت دارد و این تفاوت ظاهر بخاطر تفاوت قالب آن سایت ها است. اگر قصد راه اندازی یک سایت اینترنتی را دارید، یکی از مراحلی که با آن مواجه می شوید قالب سایت است. در واقع شما برای آن که بتوانید سایتی داشته باشید، باید قالبی برای سایت خود انتخاب کنید. تا سایت شما با همان ظاهر دلخواه شما نمایش داده شود. برای انتخاب قالب سایت باید به نکاتی توجه کنید تا یک وب سایت خوب و حرفه ای داشته باشید! در این وبلاگ قصد داریم به بررسی قالب سایت، انواع قالب سایت و نکاتی برای انتخاب یک قالب مناسب بپردازیم.

انواع قالب های سایت :

در کل قالب سایت را می ‌توان به دو دسته تقسیم کرد. یعنی شما می توانید از دو روش برای پیاده سازی قالب سایت کمک بگیرید:

•    قالب سایت اختصاصی:  
راه اول این است که با ایده و نظر خود مشاور، طراح و متخصصی را برای طراحی ۰ تا ۱۰۰ وب سایتتان در نظر بگیرید.

•    قالب سایت آماده:  
روش دوم این است که از قالب‌های آماده کمک بگیرید. وب سایت‌های بسیاری هستند که این قاب‌ها را ارائه می دهند و تنها کافی ست با یک کلیک آنها را دانلود نمایید.

نتیجه گیری :
با توضیحات ارائه شده متوجه شدیم که قالب وب سایت چیست و برای انتخاب یک قالب چه پارامترهایی را
نیاز داریم. با مطالعه نوشته‌های پیشین در این زمینه و همچنین خواندن این مقاله، اگر احساس نیاز به یک
وب سایت وردپرسی در هر زمینه‌ای داشتید، می‌توانید به تهران سرور، ارائه دهنده خدمات وب و طراحی
سایت وردپرس با برخورداری از تیم طراحی و پشتیبانی حرفه‌ای، تحویل فوری و قیمت‌های مقرون به صرفه،
اعتماد کنید.
 

لینک های مفید
بالا