ارز دیجیتال

چرا به استیبل کوین تتر ارز باثبات می گویند؟

1403/02/09 0

همانگونه که در تیتر مقاله مشاهده میکنید در این بخش قصد داریم با یک سری از نکات مهم و موثر درمورد ارز دیجیتال تتر و اینکه چرا به این ارز یا استیبل کوین، ارز باثبات گفته میشود. دلایل و موضوعات زیادی در رابطه با تبدیل شدن ارز دیجیتال تتر به یک سرمایه ارزشمند و جایگاه او نسبت سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد. اما در این مقاله شما را با برخی از دلایل این پیشرف تتر در عرصه معاملات جهانی و برخورداری از جایگاه ویژه در میان ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد و خواهیم گفت چگونه این جهش و توسعه مالی و ارزشی این استیبل کوین روی داد. اگر میخواهید اطلاعات و عناوین مهمی را در مورد دلیل پیشرفت ارز دیجیتال تتر کسب کنید پس ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

تتر

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر (Tether) با آرم اختصاصی USDT (مخفف United States Department of the Treasury)، استیبل کوین (Stablecoin) می باشد که مثل هر استیبل کوین های دیگر هدف اصلی ایجاد، پایدار بودن در برابر حرکات روند قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال می باشد. این ارز دیجیتال روی چند بلاک چین نقل وانتقالات گوناگونی را انجام داده است. و می‌توان آن را در کیف پول‌های گوناگونی ذخیره کرد. تتر (Tether) توسط شرکت Tether Limited تحت نظارت میباشد و ادعا دارد به‌ازای هر واحد تتر، یک دلار در ذخایر بانکی نگهداری می‌شود، به این معنی که پشتوانه تتر، ارز فیات دلار بوده و مقدار آن به دلار آمریکا وابسته میباشد. به خاطر همین نوسانات قیمتی بسیار کمتری داشته، از فناوری بلاک چین برای ثبت و بکارگیری شیوه های استفاده شده و به عنوان پلی میان ارزهای سنتی (فیات) و رمزنگاری شده عمل می کند.

 

کاربرد استیبل کوین تتر چیست؟

تتر به عنوان یک کوین باثبات به این خاطر ارزشمند میباشد که حرکات بالای قیمتی بازار ارزهای دیجیتال را دور می‌زند. به عنوان نممونه، هر سرمایه‌گری توانایی با انتقال خود به USDT، خطراز دست دادن سرمایه‌گذاری به‌خاطر پایین آمدن قیمت رمزارزها داشته باشد. علاوه بر این، داشتن یک USDT به جای داشتن یک دلار آمریکا، هزینه‌های تراکنش و تأخیر در پرداخت را هم از میان برمیدارد. این مسئله بیش از پیش در  موقعیت های خاص ما اهمیت دارد. پیدا کردن دلار و خرید و فروش آن در این روزها، کاری پردردسر و دشواری میباشد. اما یک لحظه به پتانسیل‌های استفاده از تتر بی اندیشید؛ شما می‌توانید از داخل ایران هم تتر بخرید و خیالتان راحت باشد که با هر حرکت قیمت دلار، سرمایه‌گذاری شما را هم بالا میبرد. در خارج از ایران هم شرکت‌ها می‌توانند در مواقعی که امکان انتقال دولتی وجود ندارد، از تتر کمک میگیرند.

تتر

مزایای استیبل کوین تتر چیست؟

همان‌ گونه که گفتیم یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر نبود حرکت قیمتی است، مانند سایر ارزهای دیجیتال میباشد. دلیلش هم «افسار» شدن هر واحد تتر به یک واحد پول دولتی به صورت یک به یک میباشد. مزیت‌های دیگر این است که از ویژگی‌های خاص بلاک چین‌های «متن‌باز» (متن باز) هم بهره میگیرند. به همین خاطر تمام نکات مثبت استفاده از فناوری‌های مبتنی بر بلوک چین از جمله ایمنی، شفافیت، عدم امکان تقلب و… در تتر هم امکان پذیراست.

 

سخن آخر:
در این مقاله بر سعی بر اینکه نشانه ها و دلایل پیشرفت تتر در عرصه معاملات و مبادلات جهان توضیح دهیم، علاوه بر آن نیز به کاربرد ها و مزیت های مختلف تتر نیز پرداختیم و به یک سری از موارد مهم در باره مزیت های تتر صحبت کردیم و گفتیم تتر برای ایمنی،  شفافیت و وجود نبود امکان تقلب و پولشویی در آن است. هر یک از این موارد ویژگی های مهمی هستند که شاید در دیگر رمزارز ها اینگونه نباشد و همه اینها نشانه های پیشرفت چشمگیر تتر به حساب می آیند.

 

لینک های مفید
بالا